نیشابور | مرکز مشترک اقامتی ترک اختیاری و اجباری اعتیاد نیشابور تا دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از مرکز اقامتی ترک اعتیاد اختیاری و اجباری در شهرستان نیشابور که در شرف افتتاح می‌باشد، بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی نیشابور، حسین صالحی در این بازدید بر رعایت دقیق استانداردها و ضوابط کمپ‌ها تأکید کرد.

در این بازدید، فرماندار نیشابور، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، رئیس بهزیستی و جمعی از مسؤولان اجرایی مرتبط حضور داشتند.

رئیس بهزیستی نیشابور در پایان این بازدید گفت: با توجه به نیاز مبرم شهرستان به مرکز اقامتی ماده ۱۶ مخصوص معتادان کارتن‌خواب، این مرکز که به طور مشترک دو بخش ترک اختیاری و ترک اجباری را در دو مرکز همجوار پوشش می‌دهد در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع تأسیس شده است.

علی صدر گفت:‌ این مرکز ۱۸۰۰ متر زیربنا دارد و شامل فضای خوابگاهی، فضای اداری و درمانی، محوطه، سرویس‌های بهداشتی و حمام، غذاخوری، فضایی برای تأسیس امکانات ورزشی و سرگرمی و کارگاه‌های حمایتی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز ۲۰ اتاق مجزا و دو سالن خوابگاهی بزرگ دارد و با حمایت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری نیشابور در حال آماده‌سازی می‌باشد و امیدواریم در مناسبت‌های بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است شهرستان نیشابور در حال حاضر ۱۱ مرکز ترک اعتیاد اقامتی اختیاری و یک مرکز کاهش آسیب اعتیاد گذری دارد.

اضافه می‌شود تأسیس مراکز ماده‌ی ۱۶ که مربوط به ترک اعتیاد معتادان کارتن‌خواب است در شهرستان‌های بزرگ استان، در دستور کار شورای هماهنگی و بهزیستی استان قرار گرفته و در دهه‌ی فجر دست کم ۵ کمپ در ۵ شهرستان استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 29316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد