گروههای همیار زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی زنان

شکل‌گیری گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار یکی از طرح‌های سازمان بهزیستی برای اشتغال این قشر و راهی برای ارتقای وضعیت زندگی و توانمندسازی این زنان به عنوان بخشی از جامعه است.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان در سفر به شهرستان اردل و دیدار با امام جمعه این شهرستان گفت: سازمان بهزیستی کشور از سال ۷۹ با هدف اشتغال زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنها، افزایش خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی، اقدام به راه‌اندازی گروه‌های همیار به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کرده است.

مدیر کل بهزیستی افزود: از آنجائی که این طرح با ارتقاء سطح تواناییهای افراد برای حل و رفع مشکلات مربوط به خودشان منجر به عملی نمودن فرایند مددکاری گروهی و در نتیجه افزایش خودباوری در زنان سرپرست خانوار شده بود با استقبال چشمگیری از سوی جامعه هدف روبرو شد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح در استان یکصد و چهل زن سرپرست خانوار در قالب  ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با مشارکت همدیگر، در راستای توانمندسازی خود و خانواده هایشان در مشاغل خیاطی، تولید و فروش پوشاک، شیرینی پزی و کافی شاپ فعالیت می کنند.

کد خبر 29307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد