جلسه شورای اداری بهزیستی استان با محوریت مراکز مثبت زندگی برگزار شد

شورای اداری بهزیستی استان البرز با حضور دکتر " اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی استان البرز ، معاونین تخصصی ، رؤسای دفاتر ستادی و مدیران شهرستان های تابعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، این جلسه ساعت ۹ صبح ۲۲ دی ماه با محوریت مراکز مثبت زندگی و همچنین دستاوردهای اداره کل بهزیستی استان ، نظارت بر مراکز ، فعالیت های پیشگیرانه و فعالیت های فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت : از کلیه مدیران بهزیستی استان بدلیل مدیریت این شرایط سخت علی رغم وجود محدودیّت های مالی که داشتیم تشکر میکنم ، اما با این وجود توانستیم با تلاشهای صادقانه و خالصانه شما کارهای بسیار خوب و اساسی در این مدت انجام دهیم.

وی گفت : از بهترین و مفیدترین کارهایی که در این ایام انجام شد بحث راه اندازی مراکز مثبت زندگی بود که شاید این روزها بیشتر ایرادات و نقاط منفی آن دیده شود اما در آینده مطمئنا خواهیم دید که این یک گام اساسی بود که در جهت خدمت به جامعه هدف و همچنین به روز کردن فعالیت ها توسط سازمان بهزیستی برداشته شد.

وی اظهار داشت :استان البرز اولین استانی بود که بعنوان پایلوت مراکز مثبت زندگی را راه اندازی کرد و این یک برگ برنده ای بود که با تلاش شما همکاران بدست آمد اما برای ادامه کار نیاز به مراقبت و نظارت است تا به سرانجام خوبی برسیم.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه افزود : در حوزه های مختلف فعالیت های خوبی مانند راه اندازی مراکز جامع درمان اعتیاد زنان و مردان، مراکز توانمندی زنان و مردان ، راه اندازی اورژانس اجتماعی فردیس، راه اندازی ساختمان ولد آباد، راه اندازی ۱۴۸۰ ، تکمیل ساختمان ستاد جهت رفاه حال همکاران و مراجعان ، مراکز متعدد توانبخشی و اجتماعی انجام پذیرفت.

وی ادامه داد : کسب رتبه های خوب و در خور شأن بهزیستی البرز، پیشگام بودن در بسیاری از موضوعات که استان البرز بصورت پایلوت کشوری انتخاب و پذیرفته می شود ، در بحث اشتغال و مسکن مددجویان ، فعالیت های پیشگیرانه ، تولید محتواهای عالمانه و اثر گذار وهنری و بسیاری موارد دیگر می بینیم که علی رغم محدودیت در اعتبارات و منابع مالی طی مدت کوتاهی انجام شده ، که همه ی اینها مرهون همکاری صادقانه و خالصانه شما عزیزان هست.

وی گفت : کارهای فرهنگی بسیار مفید و زینت بخش است و اینگونه برنامه ها باید جدی تر گرفته شود ، علی الخصوص اردوهای جهادی که کار شاخص فرهنگی است باید با برنامه های بیشتر ، بهتر و اثرگذارتری پیگیری و دنبال شود.

مدیرکل بهزیستی استان در ارتباط با وضعیت حضور و غیاب پرسنل افزود :در حال حاضر در شرایط زرد هستیم و باید به حضور همکاران طبق دستورالعمل توجه ویژه داشت.

وی در زمینه بازدید و نظارت بر مراکز گفت : به مراکز توجه ویژه داشته باشید ،بازدید ها با نگاهی علمی ، جزئی نگر و مشاهده ای باشد ،امیدوارم با بازدید های مکرر و متعدد اصلاحات صورت بگیرد و در راستای اصلاح شرایط و ایرادات اساسی نهایت همکاری و همراهی را با نمایندگان محترم دستگاه قضا داشته باشید.

در ادامه این جلسه مصوباتی جهت اجرایی شدن به تصویب رسید که از اهم آن میتوان به موارد فوق اشاره کرد :

--رفع ایرادات مراکز مثبت زندگی طبق چک لیست با تاکید بر(تابلو سردرب ، مهر، سربرگ اداری) و اعلام نتایج بررسی به مدیرکل

-- صدور ابلاغ برای تیم نظارتی و مسئولین این تیم توسط معاونت مشارکتهای مردمی

-- تعیین تکلیف و تصمیم گیری در خصوص مراکزی که استحکام بنا ندارند

-- طی کردن فرایند نظارت کمیسیون ماده ۲۶ برای مراکزی که از تلاش برای رعایت ملزومات راه اندازی مراکز سر باز میزنند و جایگزین کردن متقاضیان دیگر بجای اینگونه مراکز

-- لزوم برگزاری دوره های آموزشی طبق نیازسنجی برای مراکز مثبت زندگی

-- ارسال گزارشات مربوط به برگزاری جلسات با مراکز مثبت زندگی به روابط عمومی جهت انعکاس اخبار

-- برگزاری اولین جلسه با مراکز مثبت زندگی در تاریخ ۲۳ دیماه و اخذ و احصا مسائل و مشکلات مربوط به این مراکز جهت ارسال به سازمان بهزیستی کشور

-- تشکیل انجمن صنفی مراکز مثبت زندگی در جهت احقاق حقوق و اطلاع رسانی در خصوص تکالیف و وظایف این مراکز و همچنین خود ارزیابی و نظارت بر عملکرد صنف خودشان

-- ابلاغ برش اعتبارات اشتغال به شهرستانها و سعی در جهت جذب صد در صدی این اعتبارات

در انتهای این جلسه دکتر حیدری از معاونت ها و دفاتری که در نظام نامه شش ماهه دوم سال ۹۸ حائز رتبه برتر کشوری شده بودند با اهدا لوح سپاس تقدیر و تجلیل نمود.

این دفاتر شامل معاونت مشارکتهای مردمی ، معاونت پیشگیری ، اداره فناوری اطلاعات ،اداره پذیرش و هماهنگی گروه های هدف ، دفتر ارزیابی عملکرد ، دفتر فرهنگی ، دفتر روابط عمومی می باشند.

کد خبر 29285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد