خدمت به ارباب رجوع، ذخیره آخرت است

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سفرهای استانی به دستور مقام عالی وزارت و به منظور بررسی بحث و تبادل نظر و رفع مشکلات جامعه هدف، صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، کریم یاوری در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان که به میزبانی اداره کل بهزیستی تشکیل شد؛ گفت: سفرهای استانی به دستور مقام عالی وزارت و به منظور بررسی بحث و تبادل نظر و رفع مشکلات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، فعالیت‌های زیرمجموعه وزارتخانه بسیار گسترده است، افزود: بر اساس آمار بیش از ۵۰ درصد جامعه، مخاطب این وزارتخانه هستند که بار اصلی آن بر عهده استان‌ها می‌باشد.

یاوری ادامه داد: خدمت به ارباب رجوع، ذخیره آخرت است لذا باید با خودسازی و خدمت بی منت بر اساس اصول اسلامی، انسانی و اعتقادی پاسخگوی مراجعانی بود که نیازمندترین اقشار جامعه هستند.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه به جهت صیانت از نیروی کار و وظیفه قانونی خود، رصد بنگاه‌های مشکل دار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه بر حل مشکلات و رفع موانع و بحران بنگاه‌های اقتصادی، تاکید و اضافه کرد: رفع مشکل یک بنگاه فقط با یک وزارتخانه و دستگاه نیست و این مشکلات باید در محل بنگاه‌ها و در نشستهایی با حضور دستگاه‌ها، کارفرمایان بررسی و برای رفع آن تمهیداتی اندیشیده شود.

یاوری با تاکید بر اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده و ریاست آن بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی ایران و بانک مرکزی نیز از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستند که کارگروه‌های استانی ستاد هم در هر استان تشکیل شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه وازرتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجری نزدیک به ۱۸ قانون است، تصریح کرد: زمانی تصور بر این بود که ما فقط مجری قانون هستیم اما در حال حاضر این وظیفه فراتر رفته است و اگر بتوانیم گره از مشکلات اقتصادی یک بنگاه باز کنیم، توانسته‌ایم مشکلات کارگران را حل کنیم.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رسیدگی به مشکلات، تنها شامل دعاوی حقوقی نیست، بلکه وقتی کارگری دچار مطالبات معوق می‌شود، ریشه در مشکلات اقتصادی آن دارد که باید آن را احصاء کرده و در صدد رفع آن گام برداشت.

کد خبر 29280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد