برگزاری جشنواره اینستاگرامی «به توان نور» در بهزیستی خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از آغاز جشنواره اینستاگرامی «به توان نور» به مناسبت نزدیک شدن به ایام بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد.

مسعود فیروزی با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با دو محور «افراد دارای معلولیت، امید و توانمندی» و «افراد دارای معلولیت، مقاومت، پایداری و توانمندی» و برای تمام گروه‌های سنی و همه‌ی شهروندان برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه‌ی شرکت در جشنواره و ارسال آثار گفت: همه‌ی علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند آثار هنری خود در قالب‌عکس، فیلم و پی‌نوشت (کپشن)، دلنوشته و سایر قالب های هنری مانند نقاشی و غیره را با هشتک «#به توان نور» در اینستاگرام منتشر کنند.

وی در باره‌ی نحوه‌ی داوری و زمان اعلام نتایج نیز گفت: مهلت ارسال آثار تا روز ۲۲ بهمن است.

فیروزی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیت سنی، جنسیتی و منطقه‌ای برای شرکت‌کنندگان در جشنواره وجود ندارد یادآور شد: گروهی از کارشناسان زبده‌ی هنری استان، به عنوان داور، آثار را رؤیت و برگزیدگان را اعلام خواهند کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه تمام مراحل جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود اظهار داشت: نتایج قطعی جشنواره و اسامی برگزیدگان این پویش رسانه ای در روز ۴ اسفند، مقارن با سالگرد تولد با سعادت جواد الائمه (ع) برگزار خواهد شد ...

وی خاطر نشان کرد: به برگزیدگان جشنواره، جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

وی در این گفتگو، هدف از برگزاری این جشنواره را توجه دادن شهروندان به حقوق افراد دارای معلولیت و بازنمود نقش این عزیزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: جانبازان انقلاب و دفاع مقدس که دارای معلولیت جسمی حرکتی، حسی و اعصاب و روان هستند نیز مانند سایر افراد دارای معلولیت و همچون سایر شهروندان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: با وجود همه‌ی محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، بهزیستی خراسان رضوی تلاش کرده است فعالیت‌های توانمندسازی فرهنگی اجتماعی خود را به تأخیر و تعویق نیندازد و به همین جهت، در سال جاری چهار جشنواره‌ی فرهنگی هنری مختلف را به صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار کرده است.

وی در همین زمینه اظهار داشت: اهمیت این برنامه‌ها در توانمندسازی افراد دارای معلولیت به اندازه‌ای است که در هیچ شرایطی نباید از آنها غفلت کرد چون این حرکت‌های فرهنگی باعث بیرون آمدن افراد دارای معلولیت از انزوا و زندگی ایزوله و نیز توجه بیشتر مردم به این گروه بزرگ از شهروندان و مشکلات آنان می‌شود.

کد خبر 29251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد