توسعه فعالیت های آموزشی در حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران

کمیته آموزش سومین نشست برنامه ریزی خود در معاونت اجتماعی را به منظور توسعه مباحث آموزشی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اعضای "کمیته آموزش حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان تهران" با حضور معاون امور اجتماعی،  مسئولان کمیته آموزش و اورژانس اجتماعی بهزیستی استان تهران با موضوع برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص توسعه فعالیت های کمیته آموزش در سطح شهرستان های استان تهران در دفتر معاونت اجتماعی بهزیستی استان تهران تشکیل جلسه دادند.

مهدی خانکه در این نشست ضمن تاکید بر تداوم جلسات Case Report تصریح کرد: این دوره ها باید به صورت منظم و هفتگی ادامه یابد و این برنامه برای سایر حوزه های اجتماعی همچون مراکز قرنطینه کودکان، مراکز مداخله و آسیب دفتر آسیب دیدگان اجتماعی به زودی اجرا شود.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در ادامه با بیان ضرورت توسعه و تداوم برنامه های گزارش موردی بیان داشت: موضوعات اصلی کارگاه های تخصصی هشت گانه حوزه اورژانس اجتماعی با حضور اساتید کارشناسان مجرب شامل مصاحبه بالینی، خودکشی، کودک آزاری، همسرآزاری، دختران فرار، سالمندآزاری، معلول آزاری، خشونت خانگی و قوانین و دستورالعمل های اجرایی اورژانس اجتماعی در نظر گرفته شده است. 

مسئول کمیته آموزش حوزه اجتماعی در ادامه گفت:  فاز دوم اقدامات کمیته آموزش با محوریت برگزاری "کارگاه های تخصصی مداخله در آسیب های اجتماعی ویژه ماموریت های اورژانس اجتماعی" اجرا می شود.

اردشیر بهرامی افزود: در راستای دستیابی اهداف کمیته، آموزش ها به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها در دستور کار قرار می گیرد و با توجه به بعد مسافت و شیوع کرونا، کارگاه های در پنج منطقه مجزا برگزار خواهد شد.

بهرامی در ادامه اظهار داشت:  محدوده اجرایی آموزش به مناطق کلان شهر تهران با مرکزیت شهرری و شهرستان تهران و شمیرانات به عنوان منطقه اول، شرق استان با مرکزیت دماوند و شهرستانهای فیروزکوه، پردیس، رودهن و بومهن منطقه دوم، جنوب شرق با مرکزیت ورامین و شهرستانهای پاکدشت، پیشوا، ورامین و قرچک، منطقه سوم، جنوب با مرکزیت اسلامشهر و شهرستانهای بهارستان، رباط کریم در منطقه چهارم و غرب با مرکزیت شهریار و شهرستانهای ملارد، شهر قدس منطقه پنجم در تقسیم این کمیته هستند.

بهرامی سرفصل های آموزشی کارگاه ها را تعاریف، مفاهیم علمی آسیب، تبیین علمی زمینه های جامعه شناختی و فرهنگی در پدیدآیی آسیب، تشریح قوانین و دستورالعمل های کاربردی، نحوه تدوین گزارش های کارشناسی، حقوقی، تکنیک ها و روش های گام به گام مداخلات مددکاری و روان شناختی و شیوه های حمایت یابی برای توانمندسازی بیان کرد و گفت: اعضای کمیته بر استفاده از ظرفیت های علمی موجود در کادر اورژانس اجتماعی تأکید دارند و بر این اساس مدرسان نیز از بین کارشناسان اورژانس اجتماعی انتخاب می شوند و در مواردی نیز بر حسب صلاحدید و ضرورت، امکان استفاده از اساتید علمی خارج از سازمان در برنامه آموزشی کمیته میسر است.

مسئول کمیته آموزش معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پایان بیان داشت: حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی در تمامی کارگاه ها الزامی و یکی از معیارهای تمدید قرارداد هر یک از کارشناسان مشروط به شرکت در کارگاه های آموزشی است.

کد خبر 29222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد