مناسب سازی و تامین مسکن از اولویت های سازمان بهزیستی برای افراد دارای معلولیت است

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران با مهندس مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران دیدار و در خصوص مشکلات جامعه هدف بهزیستی گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران مدیر کل بهزیستی مازندران در این نشست بازسازی و احداث مسکن جامعه هدف را مهمترین مشکل افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی جامعه تسهیلاتی که جهت بازسازی مسکن به این قشر اختصاص می یابد جوابگوی نیازشان نیست و توجه بیشتر مسوولین ذیربط به این امر را می طلبد.

دکتر گوهردهی با اشاره به موضوع مناسب سازی اجتماعی افزود: یکی از مواردی که در قانون اشاره شده و مورد تاکید قرار گرفته است مناسب سازی یا دسترسی پذیری اجتماعی برای افراد دارای معلولیت است و مناسب سازی مبلمان شهری از ضروریات می باشد که تنها مربوط به معلولین نمی باشد بلکه شامل سالمندان،کودکان،جانبازان و زنان باردار هم می شود.

مدیر کل بهزیستی گفت: افراد دارای معلولیت تفاوتی با سایر شهروندان ندارند و باید نیازهایشان مرتفع گردد چرا که محدودیت ها موجب عدم دسترسی پذیری این افراد به خدمات می شود.

دکتر گوهردهی یکی از مشخصه های رفاه در جوامع برای افراد را مناسب سازی اماکن برشمرد و اذعان داشت: کلیه دستگاهها باید شاخص های مناسب سازی را رعایت کنند و همکاری هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی و شهرداریها در امر مناسب سازی لازم و ضروری است.

وی در پایان خواستار حمایت از اقشار آسیب پذیر تحت پوشش بهزیستی شد و گفت: بهزیستی وظیفه دارد در زمینه توانمند سازی مددجویان خصوصا افراد دارای معلولیت از طریق پرداخت تسهیلات و دیگر راههای تسهیل گری در اشتغال فرصت شغلی ایجاد کند و باید این فرصت های شغلی با کمک مسوولین محلی جهت بکارگیری مددجویان در قسمت های مختلف تولیدی،اصناف،شرکت ها و بخش های غیر دولتی دراختیار بهزیستی قرار گیرد.

کد خبر 29199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد