تقویت فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای مددجویان ره آورد دیدار مسئولان بهزیستی و ارشاد

در دیدار مدیران کل بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای مددجویان زیر پوشش مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ایلام، مدیر کل بهزیستی استان ایلام در این دیدار با اشاره به جمعیت 38هزار نفری مددجویان زیر پوشش گفت: شمار زیادی از این افراد به عنوان بزرگترین اقلیت جامعه دارای استعدادهای ویژه و توانمندیهای چشمگیری بوده که باید زمینه روز آنها فراهم شود.

زهرا همتی با اشاره به درخشش مددجویان زیر پوشش در جشنواره های استانی، منطقه ای و ملی در زمینه هایی نظیر تاتر، ادبی، هنرهای تجسمی و غیره ادامه داد: برای بروز استعدادهای مددجویان نیازمند همراهی، تعامل و همکاری دستگاه های فرهنگی، هنری بویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی خواستار همکاری مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مناسب سازی فضاهای فرهنگی، هنری برای سهولت حضور افراد دارای معلولیت در این اماکن، حضور مربیان حرفه ای هنری و فرهنگی برای آموزش مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی بهزیستی، حضور گروه های هنری و فرهنگی برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری در مراکز بهزیستی و  راه اندازی کارزار رسانه ای در موضوع های مختلف  در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی و ... شد.

*اعمال تخفیف بلیتهای نمایش و سینما برای مددجویان بهزیستی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مددجویان بهزیستی تنها جامعه هدف بهزیستی نبوده و هر دستگاهی بر اساس وظایفش باید به این افراد خدمت رسانی کند، گفت: بسیاری از کارهای تولیدی فرهنگی، هنری این اداره کل با موضوع های اجتماعی مرتبط با بهزیستی است.

عمران خودآموز افزود: خوشبختانه در جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان بستر همکاری با مجموعه بهزیستی وجود داشته و در این زمینه آماده عقد تفاهم نامه هستیم.

وی نخستین گام در همکاری جدید با مجموعه بهزیستی را اعمال تخفیف بلیت های نمایش و سینما برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این این اداره کل آمادگی دارد تا مربیان توانمندی در حوزه هنرهای تجسمی بصورت داوطلبانه در مراکز بهزیستی برای آموزش مددجویان به مراکز بهزیستی معرفی شوند.

وی همچنین از اعلام آمادگی برای حمایت از خبرنگاران دارای معلولیت، حمایت از آثار مددجویان بهزیستی در جشنواره کالاهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت باشگاه های کتابخوانی در مراکز بهزیستی خبر داد.

در این نشست مصوب شد به منظور تعامل و همکاری هرچه بیشتر دو مجموعه بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت و توسعه فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای مددجویان تفاهم نامه ای در آینده نزدیک منعقد شود.

پایان/

کد خبر 29192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد