پنج هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی زنجان هستند.


به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسینی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: پایش پرونده‌های توانمندسازی خانواده و زنان استان زنجان از آذر ماه امسال با هدف پایش نزدیک به هزار جلد پرونده خانوارهای جدیدالورود به انضمام خانواده‌های دارای فرزند چندقلوی معیشت بگیر که از سال ۹۷ تحت پوشش سازمان قرار گرفته‌اند آغاز شده است.
 
او با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد از پرونده‌های واجد شرایط پایش شده اند، گفت: برنامه‌ی پایش پروندهای اجتماعی به منظور ارتقاء و جهت دار کردن خدمات مددکاری و مشاوره‌ای و ساماندهی فعالیت‌های مددکاران در راستای توانمند سازی و حمایت خدمت گیرندگان اجرا می شود.

حسینی  افزود: پایش پرونده‌های اجتماعی خدمت گیرندگان با محوریت پرونده خانواده‌های تحت پوشش و پرونده گروه‌های همیار، صورت می‌گیرد.

او با اشاره به ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار زن سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند که از خدماتی چون ودیعه مسکن، مستمری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت، پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر بهره مند شده اند.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین مراحل موفقیت یک برنامه، میزان اثر بخشی و دستیابی آن برنامه به اهداف از پیش تعیین شده است، افزود: این برنامه برای کلیه فعالیت‌ها و خدمات من جمله فعالیت‌های مددکاری در رابطه با خانواده‌های خدمت گیرنده و پرونده‌های اجتماعی آنان صورت می‌گیرد.

او هدف از پایش پرونده‌ها را ساماندهی فعالیت‌های مددکاران در راستای توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و افزود: تحقق خروج حداقل ۱۰ درصدی خانواده‌های تحت پوشش، ارزیابی، ارتقاء و جهت دار کردن خدمات مددکاران اجتماعی، شناسایی و رفع نواقص و چالش‌های موجود و بهبود کیفیت طرح‌های در حال اجرا، بررسی میزان اثر بخشی طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرای دفتر توانمند سازی خانواده و زنان از دیگر اهداف اجرای این برنامه می‌باشد

کد خبر 29178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد