معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:

19 میلیارد تومان اعتبارات اداره کل در سطح ستاد و ادارات شهرستانی توزیع شد

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: کل اعتبارات استان به میزان 19 میلیارد تومان در سطح ستاد و هشت شهرستان شامل بجنورد، گرمه، فاروج، شیروان، مانه وسملقان، رازوجرگلان، اسفراین و جاجرم تقسیم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: کل اعتبارات استان به میزان 19 میلیارد تومان در سطح ستاد و هشت شهرستان شامل بجنورد، گرمه، فاروج، شیروان، مانه وسملقان، رازوجرگلان، اسفراین و جاجرم تقسیم شد.

وحید برزویی در چهارمین جلسه شورای اداری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در سال جاری با بیان این مطلب افزود: این اعتبار مربوط به بخشهای پیشگیری و حمایتی وبیمه ای، رفاهی، حقوق کارکنان، فصل دو و مواردی از این دست بوده است.

همچنین در این جلسه، مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی درمورد ثبت نام مددجویان در سامانه سجام ، واریزی سود سهام عدالت به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان و ارایه طریق جهت ثبت نام مددجویان سخنانی را ایراد نمودند.

رییس اداره فن آوری اداره کل نیز در این جلسه گفت: 41 مرکز خدمات بهزیستی+زندگی در استان مجوز گرفتند و کارهای برون سپاری پرونده های مستمری بگیران براساس محیط جغرافیایی هرمرکز تحویل آنان شد و این مراکز درشهرستانهای بجنورد به تعداد 15 مرکز، اسفراین 7 مرکز، شیروان 6 مرکز، مانه وسملقان 4مرکز و شهرستانهای گرمه وجاجرم و فاروج هرکدام دومرکز و رازوجرلان سه مرکز+زندگی دارند که درحال حاضر بعد از گذراندن مراحل گزینش و مراحل قانونی به آنان مجوز فعالیت داده شده و درحال انجام وظیفه هستند.

همچنین در این جلسه قافله باشیان  درخصوص اقدامات مسکن  عنوان کرد: در سال اخیرمبلغ دو میلیارد و 200 میلیون تومان کمک موردی به ساخت مسکن و مبلغ 700میلیون تومان بطور ودیعه مسکن و400میلیون تومان بلاعوض ودیعه مسکن به کلیه مددجویان تحت پوشش استان پرداخت گردیده است.

وی افزود: درطرحهای ایتام نیز 20 مورد مسکن برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی طرح خاتم که با سپاه منعقد گردید برای مددجویان دارای معلولیت خیلی شدید و زنان سرپرست خانوار 20موردودرطرح بسازیم 1500موردمنزل مسکونی به کمک خیرین درحال ساخت می‌باشد وسرجمع کلیه طرحها ومنزل محرومین 3000واحدمنزل مسکونی برای ساخت اختصاصی داده شده است.

غفاری مدیر حوزه فرهنگی اداره کل نیز درمورد ثبت دانشجویان گفت: 353 نفردانشجودرسامانه دانشجویان کشور ثبت شده اند و از این تعداد دانشجو، بجنورد با بیش از 183 نفر، اسفراین 63 نفر و شیروان58 بیشترین آمار ثبت دانشجویان در سطح استان را به خود اختصاص دادند.

از جمله مصوبات این جلسه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1-    پرهیز از هرگونه تنش ، همکاری و راهنمایی مددکاران و پرسنل مراکز مثبت زندگی

2-  صدور کارت شناسایی برای پرسنل شاغل در مراکز مثبت زندگی

3پایش پرونده ها در ادارات بهزیستی شهرستانها انجام و به تفکیک افراد واجدالشرایط ، فوتی و خارج شده از چرخه حمایت اقدام و سپس نسبت به تحویل پرونده اقدام نمایند         

4-  پیگیری مناسب سازی مراکز مثبت زندگی جهت ایاب و ذهاب آسانتر معلولین و ارسال گزارش به معاونت توانبخشی    

5-   با توجه به پرداخت سود سهام عدالت به افراد ثبت نام شده در سامانه سجام نسبت به اطلاع رسانی به کلیه مددجویان و خانواده های آنها اقدام گردد(اطلاع رسانی از طریق پیام ) -

6-  هزینه کرد اعتبارات ابلاغی وارسال اسناد مالی    

7- ارسال آمار دقیق بی سوادان تحت پوشش واجدالشرایط و پیگیری طرح سواد آموزی تا پایان مهلت مقرر(ارائه گزارش از نتیجه فرایند در جلسه بعدی شورای اداری آتی به تفکیک شهرستانها)        

8با توجه به مدیریت سامانه دانشجویی از بهزیستی کشور نسبت به اطلاع رسانی به موقع به دانشجویان بازمانده جهت ویرایش و ثبت دقیق اطلاعات در بازه زمانی مشخص شده اقدام گردد 

9-  نسبت به تکمیل و ثبت افراد واجدالشرایط در سامانه های مسکن  طرحهای (ایتام ، خاتم ، بسازیم)

کد خبر 29173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد