حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب استان با هدف حفظ کرامت انسانی برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در محل استانداری برگزار شد ؛ توسعه میزخدمت الکترونیکی در دستگاه های اجرایی استان، آموزش حقوق شهروندی، توسعه دفاتر پیشخوان دولت، اشتراک گذاری تجربیات موفق و انجام نظارت های  لازم بر عملکرد دستگاه را از شاخص های مهم در راستای رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد.

دکتر فرگل صحاف در این جلسه با بیان  انتخاب اداره کل  بهزیستی استان به عنوان یکی از دستگاههای برتر در حقوق شهروندی؛  تدوین برنامه جامع حقوق شهروندی در ابعاد نه گانه را توسط این اداره کل یادآور شد و ابراز داشت : این اداره کل در راستای رعایت کامل حقوق شهروندی و ارتقای کیفیت خدمات در حال  تاسیس مراکز مثبت زندگی با رویکرد محله محوری و توزیع عادلانه خدمات، راه اندازی سامانه دیده بان 1482 و خط ملی اعتیاد 09628 و توسعه میز خدمت الکترونیک جهت ارائه خدمات به صورت آنلاین در راستای بهبود وضعیت حقوق شهروندی می باشد.


راه اندازی سامانه دانشجویان برای اقشار تحت پوشش بهزیستی، ارائه خدمات اجتماعی به عموم توسط مراکز اورژانس اجتماعی 123 و ارائه خدمات مشاوره تلفنی از طریق خط تلفن 1480  نیز از سایر خدمات بهزیستی بود که صحاف به آن اشاره کرد.

بدرشکوهی مدیر کل امور اجتماعی استانداری نیز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب استان، با اشاره به کسب رتبه برتر ملی توسط استان در زمینه اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: اصلی‌ترین هدف دشمنان نظام اسلامی، حمله به اعتقادات و باورهای دینی و بخصوص نهاد خانواده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نقش مهمی در انسجام و تحکیم رابطه خانواده‌ها دارد، خاطرنشان کرد: حجاب، از مهم‌ترین نمادهای هویت دینی و انقلابی جامعه ماست که توجه ویژه و کاربردی به آن می‌تواند سهم بسزایی در آسایش و آرامش اجتماعی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در دنیایی که غول‌های بزرگ رسانه‌ای و دشمنان اسلام، آرمان‌های مقدس نظام اسلامی همچون عفاف و حجاب را آماج حملات خود قرار داده‌اند باید بتوانیم با استفاده از زبان هنر و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت اقشار موثر در تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بکوشیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند مشارکت مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی دانست.

رقیه صادق‌زاده افزود: در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی در کشور و استان ازجمله کنگره ملی 17 هزار زن شهید برگزار می شود.

کد خبر 29172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد