مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور معلولین منصوب شد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی طی یک ابلاغ رسمی، میرسجاد موسوی، کارشناس متخصص توانبخشی معلولین و از افراد دارای معلولیت بینایی مطلق را به سمت مشاور خود در امور معلولین منصوب کرد.

در ابلاغ مدیر کل بهزیستی خرسان رضوی آمده است: با توجه به نقش مؤثر و راهگشای مشاوره در اتخاذ تصمیمات و با هدف استفاده از نظرات و پیشنهادات سازنده‌ی جناب عالی، به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور اینجانب در امور معلولین منصوب می‌شوید.

دکتر حمیدرضا پوریوسف در این مرقومه افزوده است: با عنایت به راهبردهای اساسی سازمان در گستره وسیع مسائل معلولین و نیاز به تقویت خدمات به جامعه‌ی هدف، از جناب عالی انتظار می‌رود تمام توان علمی و عملی خود در جهت تحقق اهداف سازمان را بکار گیرید.

شایان ذکر است میر سجاد موسوی، دارای کارشناسی ارشد اقتصاد از انگلستان است و به زبان انگلیسی مسلط می‌باشد.

وی همچنین دوره‌های تخصصی توانبخشی و مشاوره نابینایان را در انگلستان گذرانده و عضو رسمی اتحادیه جهانی نابینایان می‌باشد.

موسوی پس از سی سال کار در بهزیستی خراسان رضوی، حدود ۵ سال پیش از بهزیستی بازنشسته شد و به اتفاق مهندس حمید حسینی، کارشناس عمران و از متخصصین مناسب‌سازی، انجمن حامیان شهر بدون مانع را راه‌اندازی کرد و در سمت رئیس هیأت مدیره‌ی این انجمن قرار گرفت.

وی  علاوه بر ترجمه‌ی برخی مقالات و کتاب‌ها، تا کنون تألیفات و تحقیقات زیادی در زمینه‌ی نابینایان داشته است که برخی از آنها جوایزی را نیز به خود اختصاص داده است.

وی که معلولیتش در سنین تحصیل در مدرسه‌ی ابتدایی، با کم‌بینایی و سپس نابینایی تدریجی آغاز شده و ادامه یافته در حدود ۱۸ سالگی به نابینایی مطلق رسیده و سپس برای درمان به انگلستان رفته است. او ۱۲ سال از عمرش را در انگلستان مشغول درمان، تحصیل و کار بوده و پس از پذیرش در دوره‌ی دکترای اقتصاد، پیش از جنگ، راهی ایران شده تا از خانواده‌اش خبری بگیرد.

آمدن وی با حوادث اوایل جنگ مقارن شده و بازگشتش با مشکل مواجه شده است و بدین ترتیب، امکان ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکترا را نیافته است.

او سال‌ها پس از استخدام در بهزیستی، نخستین مدرسه‌ی نابینایان را در مشهد راه‌اندازی کرده و دوره‌های آموزشی زیادی برای توانبخشی نابینایان برگزار نموده است.

موسوی، در طول دوران خدمتش در بهزیستی، ده‌ها اقدام و برنامه‌ی توانبخشی و مشاوره‌ای معلولین را رهبری یا کارشناسی کرده و متولی، متصدی و مجری ده‌ها برنامه‌ در این زمینه بوده است.

او کارنامه‌ی بسیار درخشانی در توانبخشی افراد دارای معلولیت دارد و فعالیت‌های اجتماعی زیادی را در این زمینه به انجام رسانده است.

وی اکنون دهه‌ی ۷۰ زندگی‌اش را به پایان رسانده و در دوران بازنشستگی، مشغول ادامه‌ی تحقیقاتش می‌باشد.

این متخصص توانبخشی نابینایان، یکی از زبده‌ترین فعالان اجتماعی در حوزه‌ی افراد دارای معلولیت است و حالا با کوله‌بار بزرگی از تجربه و دانش، به عنوان مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور معلولین منصوب شده است.

کد خبر 29150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد