مدیر کل بهزیستی استان  کرمان: 
صاحبان صنایع زرند باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند 
ردپای شیوع اعتیاد در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد که صنعتی شدن آسیب‌های مختص خود را دارد و صاحبان و کارفرمایان صنایع شهرستان زرند باید به مسئولیت خود در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگی زرند عمل کنند

به گزارش فردای کرمان
وی با بیان این‌که اعتیاد خصوصا در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در حال گسترش است، گفت که کارفرمایان و صاحبان صنایع در شهرهای صنعتی، ازجمله زرند باید به موضوع پیشگیری از شیوع و گسترش اعتیاد در بین کارکنان خود اهمیت ویژه داده و همچنین با مشارکت در کنترل این موضوع در سطح جامعه توجه مسئولانه داشته باشند.
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده در دیدار نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مسائل روز اجتماعی، بیان کرد:  «بسیاری از مسائل و معضلاتی که اکنون در سطح جامعه شاهد آن هستیم از جمله وجود کودکان کار، معتادین متجاهر و ...  در صورت هم‌افزایی و مسئولیت‌پذیری پررنگ‌تر همه‌ی مجموعه‌های مرتبط قابل کنترل و ساماندهی است.
وی افزود: «در هیچ شرایطی نمی‌توان رفع این‌گونه مشکلات را تنها به عهده‌ی یک دستگاه یا مجموعه‌ی خاص گذاشت و همکاری و همراهی همه‌ی دست‌اندرکاران حاکمیتی و مردمی لازمه‌ی اثربخش بودن اقدامات در این حوزه خواهد بود».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در وضع قوانین مرتبط با مسائل اجتماعی و رایزنی با مسئولین رده بالای کشور در حل و فصل این مسائل، گفت: «همراهی مسئولین تاثیرگذار، ازجمله نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، در کنترل آسیب‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».
وی در ادامه به اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: «زرند ازجمله شهرهایی است که به همت نماینده‌ی سابق این شهر به سمت صنعتی شدن پیش رفت و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشور مطرح است اما باید به این نکته واقف باشیم که صنعتی شدن آسیب‌های مختص خود را دارد و صاحبان و کارفرمایان صنایع باید به مسئولیت خود در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگی زرند عمل کنند و با ورود به مسائل پیشگیرانه از جمله گسترش ورزش و ... به کنترل آسیب‌ها در این شهر کمک کنند».
صادق‌زاده با بیان این‌که مسائلی مانند اعتیاد خصوصا در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در حال گسترش است، اظهار کرد: «لازم است تا کارفرمایان و صاحبان صنایع در شهرهای صنعتی، از جمله زرند به موضوع پیشگیری از شیوع و گسترش اعتیاد در بین کارکنان خود اهمیت ویژه داده و همچنین با مشارکت در کنترل این موضوع در سطح جامعه توجه مسئولانه داشته باشند».
وی افزود: «در شهرستان زرند به لحاظ نیاز اجتماعی که احساس می‌شد با پیگیری و تلاش کارشناسان بهزیستی و همکاری فرمانداری و سایر مجموعه‌های ذیربط، دبیرخانه‌ی شورای اجتماعی زرند تشکیل شد که در پی آن پیگیر ارتقای زیرساخت‌های لازم در حوزه‌ی پیشگیری ازجمله گسترش و ارتقای سطح علمی مراکز مشاوره‌ای در این شهرستان به منظور کنترل و کاهش آسیب‌ها ازجمله اعتیاد، طلاق و خودکشی و ارائه‌ی سایر خدمات اجتماعی مورد نیاز هستیم ».
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تایید مسائل مطرح شده، تلاش‌های صورت گرفته در سطح شهرستان زرند را قابل قبول دانست و افزود: «با تمام توان به منظور ارتقای سطح سلامت اجتماعی در استان به خصوص شهرستان‌های زرند و کوهبنان هستیم و در این مسیر از هیچ‌گونه همکاری مورد نیاز با مجموعه‌هایی همچون بهزیستی دریغ نخواهیم کرد».
عفت شریعتی گفت: «تمام تلاش من در این دوره این است که گرد محرومیت و فقر را از گونه‌ی مردمان کوهبنان و زرند بزدایم و در این خصوص بهزیستی می‌تواند به ما کمک کند».

کد خبر 29138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد