صاحبان صنایع زرند به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه مسائل اجتماعی تنها بر عهده یک دستگاه نیست بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند گفت: صاحبان صنایع زرند باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال این شهرستان عمل کنند


به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز شنبه در دیدار با نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اهتمام نمایندگان منتخب مردم این استان به مسائل اجتماعی و همراهی موثر آنان با اهداف و فعالیت های متعدد بهزیستی در حوزه های پیشگیری و اجتماعی به مسائل روز اجتماعی حال حاضر اشاره کرد.
وی افزود: بسیاری از مسائل و معضلاتی که اکنون در سطح جامعه از جمله وجود کودکان کار، معتادین متجاهر و غیره شاهد هستیم در صورت هم افزایی و مسئولیت پذیری پر رنگتر همه مجموعه های مرتبط قابل کنترل و ساماندهی است.
وی اظهار داشت: در هیچ شرایطی نمی‌توان رفع اینگونه مشکلات را تنها به عهده یک دستگاه یا مجموعه خاص گذاشت و همکاری و همراهی همه دست اندرکاران حاکمیتی و مردمی لازمه اثربخش بودن اقدامات در این حوزه خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین مرتبط با مسائل اجتماعی و رایزنی با مسئولان رده بالای کشور در حل و فصل این مسائل گفت: همراهی مسئولان تاثیر گذار از جمله نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در کنترل آسیب‌های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی به اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: زرند از جمله شهرهایی است که به همت نماینده سابق این شهر به سمت صنعتی شدن پیش رفت و هم اکنون به عنوان یکی از قطب های صنعت کشور مطرح است.
وی ادامه داد: اما باید به این نکته واقف باشیم که صنعتی شدن؛ آسیب‌های خاص خود را دارد و صاحبان و کارفرمایان صنایع باید به مسئولیت خود در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگی زرند عمل کنند و با ورود به مسائل پیشگیرانه از جمله گسترش ورزش و غیره به کنترل آسیب‌ها در این شهر کمک کنند.
صادق زاده با بیان اینکه مسائلی مانند اعتیاد خصوصا در کارخانه ها و مراکز صنعتی در حالی گسترش است گفت: لازم است کارفرمایان و صاحبان صنایع در شهرهای صنعتی از جمله زرند به موضوع پیشگیری از شیوع و گسترش اعتیاد در بین کارکنان خود اهمیت ویژه داده و همچنین در مشارکت در کنترل این موضوع در سطح جامعه توجه مسئولانه داشته باشند
وی بیان کرد: در زرند به لحاظ نیاز اجتماعی که احساس می‌شد با پیگیری و تلاش کارشناسان بهزیستی و همکاری فرمانداری و سایر مجموعه های ذیربط، دبیر خانه شورای اجتماعی زرند تشکیل شد که در پی آن پیگیر ارتقای زیرساخت های لازم در حوزه پیشگیری از جمله گسترش و ارتقای سطح علمی مراکز مشاوره ای در این شهرستان به منظور کنترل و کاهش آسیب‌ها و ارائه سایر خدمات اجتماعی مورد نیاز هستیم.
 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ارزشمند بهزیستی ضمن تایید مسائل عنوان شده ، تلاش‌های صورت پذیرفته در سطح شهرستان زرند را قابل قبول دانست و افزود : با تمام توان به منظور ارتقای سطح سلامت اجتماعی در استان کرمان به خصوص شهرستان‌های زرند و کوهبنان هستیم و در این مسیر از هیچ‌گونه همکاری مورد نیاز مجموعه های همچون بهزیستی دریغ نخواهیم کرد.
عفت شریعتی افزود: تمام تلاش من در این دوره این است که گرد محرومیت و فقر را از گونه مردمان کوهبنان و زرند بزدایم و دراین خصوص بهزیستی می‌تواند کمک بسیار زیادی به ما بکند
.

کد خبر 29130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد