بیش از ۹۰ درصد کودکان کار و خیابانی از اتباع بیگانه هستند

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طی سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰۰۰ کودک را از سطح چهارراه ها و خیابانها جمع آوری و ساماندهی کرده ایم که بیش از ۹۰ درصد آنها از فرزندان اتباع بیگانه و غالبا غیرمجاز هستند.

به گزارش ایسنا /کرمان
"عباس صادق زاده" امروز در نشست ساماندهی اطفال و کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: تاکنون دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و ... هزینه های بسیاری را در این راستا متحمل شده اند اما به دلیل گسستی که در پروسه جمع آوری، تفکیک و ساماندهی بین تصمیمات و اقدامات ما وجود دارد باعث شده تلاش ها اثربخش نباشد.
وی افزود : تعدادی از کودکانی که در ماه های اخیر جمع آوری شده اند هم اکنون هم  در مراکز ما حضوردارند و  آموزش می بینند و از خدمات مختلفی استفاده می کنند و تعداد زیادی از آنها نیز پس از انجام کارهای تخصصی و آموزش های لازم از مراکز ترخیص شده اند و مبلغی حدود ۴ میلیون تومان در طول سال  به خانواده های آنها پرداخت شده تا آنها کودکان خود را استثمار نکنند در حالی که باز برمی گردیم و می بینیم همان کودکان دوباره سر خیابان هستند
صادق زاده با اشاره به اینکه در قانون جدید دستگاه ها میتوانند به همه کودکان اعم از اتباع و غیر اتباع خدمت رسانی کنند، بیان کرد: همکاران ما شیوه نامه ای را منطبق با قانون تدوین کرده اند که در آن وظیفه هر دستگاه مشخص شده و اگر هر دستگاه منطبق بر تکالیف خودش کار را دنبال کند می توانیم یک گام موثر در این خصوص برداریم.
وی با بیان اینکه بحث کودکان خیابانی بحث مدیریت است، افزود : در تمام دنیا این پدیده وجود دارد و اکثر کشور های جهان به روش های مختلف آن را مدیریت کرده اند؛ در کشور خودمان هم  استان هایی هستند که بدون اعتبار خاصی نتیجه خوبی گرفته اند پس قطعا ما اگر بخواهیم یک کار خوب در کرمان انجام دهیم خیلی موفق تر از دیگر استانها عمل خواهیم کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: باید تمام هزینه هایی که در طول سال انجام می شود را یک بار انجام دهیم و با حذف موازی کاری ها این مسئله را ساماندهی کنیم و قطعا در این صورت نتیجه گیری بهتری صورت خواهد گرفت و از این شرایط خارج می شویم.
وی اظهار کرد: به دلیل عدم مدیریت صحیح و یکپارچه تاکنون هزینه هایی که برای توانمندسازی خانواده های این کودکان صورت پذیرفته بی نتیجه بوده است.
صادق زاده یکی از مسائل مهم در عدم بازگشت کودکان به خیابان ها را بحث اشتغال آنها عنوان کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و مطابق قوانین بین المللی، تفاهم نامه هایی را با فنی و حرفه ای، اصناف و ... منعقد کرده ایم و بخش خصوصی را برای آموزش و ساماندهی این بچه ها فعال کرده ایم و حتی موضوع بیمه آنها را از طریق طرح استاد و شاگردی حل کردیم و امیدواریم که با همت همه دستگاه های متولی بتوانیم یکبار برای همیشه این معضل را در کرمان برطرف کنیم

کد خبر 29123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد