بیشترین مراکز نگهداری معلولین در کرمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: کرمان از حیث مراکز نگهداری معلولین دارای بیشترین مراکز است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم تجلیل از مددکاران خستگی ِناپذیر مرکز نگهداری از معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال امام رضای زنگی آباد با حضور عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان، سرهنگ بامری مسئول بسیج ادارات سپاه ثارالله استان و جمعی از مسئولین بهزیستی برگزار شد.
عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: مرکز توانبخشی امام رضا (ع) جزو بهترین مراکز با کمترین حاشیه‌ها است.
او با اشاره به اینکه کرمان از حیث مراکز نگهداری معلولین دارای بیشترین مرکز است، گفت: این موضوع به دلیل پهناوربودن استان کرمان و همکاری روز افزون خیرین است.
صادق زاده بیان داشت: در شرایط بحرانی کنونی که تمام جوامع درگیر کووید ۱۹ هستند ما با داشتن ۹۶ مرکز با جمعیت ۴ هزارو ۶۰۰ معلول همراه با مسئولین، کارکنان، مراقبین دارای کمترین تلفات بوده ایم.
او گفت: تنها ۴ نفر از مددجویان فوت کرده اند که همه آن‌ها نیز دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند.
صادق زاده افزود: مرکز امام رضای زنگی آباد بهترین و بالاترین عملکردها را در بحث کووید ۱۹ داشته است.
صادق زاده در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات سپاه در حوادث و بحران‌ها اشاره کرد و افزود: حضور موثر سپاه و بسیج در همه‌ی ادوار و حوادث مثل تهدید، بیماری، حوادث غیر مترقبه و... در کشور بر کسی پوشیده نیست.
او تصریح کرد: سپاه در هنگام جنگ و در بازسازی و حوادث غیر مترقبه، به ویژه در حوادث و بحران‌های اخیر به خوبی درخشیده است.
سرهنگ بامری مسئول بسیج ادارات سپاه ثارالله کرمان نیز در این مراسم با تقدیر از مسئولین بهزیستی، خصوصا مسئولین و مددکاران مراکز گفت: با توجه به ورود این بیماری، افرادی را از کادر درمان از دست دادیم که به فتوای علما جزو شهدا محسوب می‌شوند.
او در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا افزود: از روزی که سپاه و بسیج با همکاری وزرات بهداشت و سایر نهادها وارد بحث کرونا شده است، با کاهش فوتی‌ها و پایین آمدن آمار بیماری روبرو شده ایم.
زنگی آبادی مسئول مرکز نگهداری از معلولین امام رضای زنگی آباد هم گفت: در این چند ماهه پرسنل ما روزهای سختی را گذرانده اند و در این مدت ۱۱ سال که این مرکز راه اندازی شده ما اثرات آن را بسیار دیده و می‌بینیم که خداوند به بهترین نحو کارهایمان را درست کرده است.
مرکزنگهداری کودکان ذهنی بالای ۱۴ سال زنگی آباد با ۶۳ معلول یکی از مراکز زیر مجموعه خیریه بیت الکوثر زنگی آباد است.

کد خبر 29115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد