بهره برداری از خانه فرهنگ شهروندیِ کرمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان خانه فرهنگ شهروندیِ سالمند پویا با هدف ارائه خدمات بیشتر به سالمندان امروز در کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در آیین افتتاح خانه فرهنگ شهروندیِ سالمند پویا گفت: شهرداری کرمان در این دوره، در همه‌ی مسائل اجتماعی نقش برجسته‌ای پیدا کرده است.
او افزود: اگر چه این اقدامات جزو وظایف شهرداریهاست، اما شهرداری کرمان فراتر از وظایف خود، این نوع کارها را انجام داده است، ضمن اینکه در گذشته کمتر شاهد توجه به مسائل اجتماعی بوده ایم.
صادق‌زاده تصریح کرد: اگر بخواهیم در مسائل اجتماعی یک ورود جدی و تخصصی داشته باشیم، لازم است همه‌ی دستگاه‌ها، همکاری داشته باشند.
او اظهار داشت: شهرداری هم به واسطه‌ی اینکه یک شهر سالم و دوستدار سالمند و کودک را داشته باشد، بایستی در این زمینه نقش آفرینی کند که به خوبی این نقش را انجام داده است.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بهزیستی آمادگی دارد تا با ارائه خدمات و آموزش‌های تخصصی در این مرکز به پویایی و نشاط سالمندان کمک کند، گفت: حاضریم با ارائه محتواهای تخصصی و آموزش‌های مورد نیاز، فضایی با نشاط، سرگرم کننده و موثر را برای سالمندان همشهری مان ایجاد کنیم.
صادق زاده بیان داشت: همه سالمندان باید به این نکته واقف باشند که روند درست پیر شدن و سالمندی سالم بسیار با اهمیت بوده و تاثیر زیادی در سلامت جسم و روح آنان دارد.
او افزود: مسئولان نیز باید به این مهم توجه کنند که ایجاد شرایط لازم برای اینکه روند سالمندی در استان روندی درست، علمی و حساب شده باشد، از بسیاری از آسیب‌های جامعه جلوگیری خواهد کرد.
سید مهران عالم زاده شهردار کرمان نیز در این مراسم گفت: سالمندان و توجه به نیازهای آنان، یکی از موضوعات مهم جامعه‌ی امروز ماست. چرا که این افراد سالیان زیادی تلاش و کار کرده‌اند و امروز که به درجه پر افتخار بازنشستگی، نائل شدند، نباید بدون برنامه و توجه در جامعه رها شوند.
او افزود: بایستی به کلیه‌ی نیازهای جسمی، روحی این افراد توجه کرد و هدف ما از راه‌اندازی این خانه‌ی فرهنگ نیز شروعی برای پرداختن ویژه به این افراد در محلات مختلف است.
عالم زاده با بیان اینکه پرداختن به سرگرمی و تفریحات مناسب بازنشستگان نیز جزو کارهایی است که باید در اولویت انجام قرار گیرد، تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که در پارک‌های سطح شهر، فضاهایی برای دورهمی‌ها ایجاد کنیم.
او افزود: این خانه فرهنگ پیش از این به بازنشستگان شهرداری خدمات ارائه می‌داد، اما تصمیم گرفتیم با افزودن به فضا و ارائه خدمات بیشتر، این فضا را به عموم سالمندان به عنوان اولین خانه شهروندی سالمند پویا اختصاص دهیم.
عالم‌زاده گفت: این خانه در این منطقه، اولین خانه و نقطه‌ شروع احداث خانه‌ شهروند سالمند پویاست، اما قطعا در هر منطقه‌ی شهر به یکی از این خانه‌های شهروندی سالمند نیاز داریم.
او تصریح کرد: راه‌اندازی این خانه‌های فرهنگ به ما در شناسایی نیازهای افراد و برنامه‌ریزی‌های آتی برای راه‌اندازی خانه‌ها و سراهای دیگر در حوزه‌ی محلات، کمک زیادی می‌کند.
شهردار کرمان تصریح کرد: در این خانه‌ فرهنگ شهروندی سالمند پویا، خدمات مورد نیاز این قشر متناسب با علائق و نیازهای آنان ارائه می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمان نیز گفت: راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ شهروندی برای اقشار مختلف جامعه از جمله کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت در دستور کار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمان قرار دارد و خانه‌ی فرهنگ شهروندی سالمند پویا، دهمین خانه‌ی فرهنگ شهروندی است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.
جهانشاهی افزود: امروزه جامعه‌ی سالمندان در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تجربه و توانایی‌های خوبی دارند؛ بنابراین تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت خود سالمندان، برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها در تدارک ببینیم.
او تصریح کرد: این خانه‌ فرهنگ در ادامه‌ برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برای افزایش و توزیع عادلانه‌ سرانه‌های فرهنگی شهر، به بهره‌برداری رسید و در تلاش هستیم با راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ تخصصی در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی گروه‌ها، اقشار و سازمان‌های غیر دولتی، مسیر مشارکت‌پذیری مدیریت شهری در حوزه‌های اجتماعی را هموارتر سازیم.

کد خبر 29101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد