جواب بهزیستی کرمان در خصوص یک گلایه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در پی گلایه یکی از معلولان استان کرمان درخصوص پرداخت نشدن هزینه های مناسب سازی منزل علت را از بهزیستی کرمان جویا شدیم



به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در پی طرح مشکل یکی از معلولان جسمی حرکتی استان کرمان که دچار زخم بستر است و مجبور به مناسب سازی منزل خود شده  است و بهزیستی بعد از گذشت چهار ماه هنوز هزینه های مناسب سازی را به این معلول پرداخت نکرده است از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان پیگیر این مشکل شدیم.
عبدالکریمی روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت:هزینه های مناسب سازی پس از دریافت فاکتور های مربوطه به بهزیستی کشور ارسال می شود و پرداخت هزینه ها باید از طریق بهزیستی کشور انجام شود.
او ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد این معلول جسمی حرکتی شدید ، پارسال هزینه های مناسب سازی را دریافت کرده است و طبق قانون نمی توان دوبار هزینه های مناسب سازی منزل را به وی پرداخت کرد.
عبدالکریمی افزود:اما با توجه به نیاز وی، مدارکش در نوبت پرداخت هزینه های مناسب سازی قرار داده شده است و بقیه کار منوط به تامین اعتبار از بهزیستی کشور است که به محض تامین اعتبار هزینه برای او و همچنین سایر متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
بهزیستی موظف به پرداخت هزینه های مناسب سازی برای معلولان است گرچه طبق قانون بهزیستی نمی توان هزینه های مناسب سازی به یک فرد را دوباره پرداخت کرد اما این نکته قابل توجه است که یک فرد معلول ممکن است طی یک سال مشکلاتش بیشتر شده باشد به علاوه امکانات همیشه در حال بروز رسانی است، پس کمک دوباره به معلولان برای مناسب سازی منازل همیشه باید مد نظر بهزیستی باشد تا به این قشر از جامعه سختی بیشتری وارد نشود.

کد خبر 29092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد