انسجام اجتماعی مهمترین عامل ریشه کنی اعتیاد در جامعه

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: انسجام اجتماعی واجتماعی شدن مبارزه ، مهمترین عامل ریشه کنی اعتیاد در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جمعی از مدیران ارشد پالایشگاه نفت بندرعباس به همراه غلامحسین رنجبر مدیر کل و سامیه جهانشاهی معاون پیشگیری بهزیستی استان با حضور در مرکز جامع درمان اعتیاد از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید نمودند.

 غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی  هرمزگان درجریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز ، مهمترین خدمات مرکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خدمات می گیرند.

 وی تصریح کرد: در این مراکز مداخلات سم‌زدایی و پرهیزمدار با استفاده از رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد انجام و رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی در این مراکز برای فرد معتاد خانواده آن‌ها ارائه می‌گردد.

غلامحسین  رنجبر گفت: سیاست کلی دولت این است که فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار و برون سپاری شود و بخش  خصوصی همراه دولت به  میدان خدمت رسانی وارد شود.

وی  ادامه داد: انسجام اجتماعی و واجتماعی شدن مبارزه ، مهمترین عامل ریشه کنی اعتیاد در جامعه است.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی ،خیرین و سایر دستگاه‌ها وهمچنین ارتقای آگاهی اجتماعی می‌توان در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.  

 گفتنی است مدیران شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس در این بازدید با توضیحات مدیر کل بهزیستی هرمزگان در جریان کمبودها و مشکلات این مرکز قرار گرفتنه و در خصوص رفع کاستی‌ها ،تامین تجهیزات و رفع  نیازمندی‌های ضروری قول همکاری و مساعدت دادند .

کد خبر 29088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد