بازدید خبرنگاران ایسنا از دفتر فرهنگ معلولین قم

ایسنا/قم مجموعه خبرگزاری ایسنا از دفتر فرهنگ معلولین استان قم بازدید کردند.

مجموعه خبری ایسنای قم با حضور در موسسه فرهنگ معلولین قم از بخش های مختلف این موسسه مانند بخش تولید کتاب های صوتی، تولید کتاب به خط بریل و...دفتر بازدید کردند.
در این بازدیدمحمد نوری، مدیر دفتر فرهنگ معلولین، در معرفی این موسسه عنوان کرد: این دفتر از اوایل دهه نود فعالیت خود را در عرصه های مختلف فرهنگی شروع کرد و اصلی ترین هدف این مجموعه تغییر فرهنگ واندیشه نسبت به معلولین و کمک به معلولین برای تبدیل شدن به یک عنصری سودمند برای جامعه است.
وی ادامه داد: در راستای این اهداف فعالیت هایی مانند تولید کتاب گویا، کتاب به خط بریل و کتاب الکترونیکی بر حسب نوع نیاز معلولین به کتاب های مذهبی مثل رساله علمیه، نهج البلاغه و دیگر آثارعمومی در این مرکز انجام می‌شود.
در ادامه این بازدید نیز نشستی با موضوع «آسیب‌شناسی انعکاس رسانه‌ای معلولیت» برگزار شد.
بهروز مروتی، مدیر کمپین پیگیری حقوق معلولان، از طریق خط تلفن در جلسه حاضر شد و به معرفی کمپین و مشکلات رسانه‌ها در زمینه همراهی نکردن با جریان مطالبات حقوقی مردم ایران صحبت کرد.
سپس سید محمد صادقی، مدرس دانشگاه و فعال اجتماعی حوزه معلولیت، از طریق خط تلفن درباره ضرورت رسانه‌ای شدن فعالیت‌های معلولان، موانع و مشکلات آنها سخن گفت و برای رفع این مشکلات راه کارهایی را عنوان کرد.

در پایان این نشست محسن صفری، سردبیر ایسنا بیان کرد: مسایل مرتبط به معلولان از مهمترین مسایل مغفول مانده ای است که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و خبرگزاری ایسنا با تمام ظرفیت های خود برای تبیین مباحث مرتبط به فرهنگ معلولان، دفاع از حقوق مغفول مانده معلولان، معرفی چهره های موفق معلولان و... در خدمت جامعه شریف دارای ناتوانی های جسمی و ... خواهد بود.

کد خبر 29066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد