شاهرود | مناسب سازی اماکن و معابر عمومی یک موضوع چند وجهی است

سومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود به ریاست پورنیا معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار  و دبیری مسعود جهانسیر کعاون مدرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، در این جلسه که مدیران مرتبط دستگاه های اجرایی شهرستان نیز حضور داشتند، مسعود جهانسیر معاون مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به لزوم بهره مندی معلولین از حقوق اجتماعی یکسان با سایر  افراد جامعه گفت: بیش از یک هزار معلول جسمی حرکتی و بالغ بر ۴۰۰ توانخوی دارای مشکلات بینایی در شهرستان شاهرود وجود دارد  که برای انجام کارهای شخصی و اداری نیازمند تردد ایمن و بدون دغدغه درسطح شهر می باشند و حضور حداکثری آنها در اجتماع نیازمند ایجاد فضاهای مناسب است.

جهانسیر مناسب سازی را موضوعی چند وجهی دانسته و افزود:تسهیل تردد معلولین و جانبازان همکاری فرابخشی فرمانداری، شهرداری،بنیاد جانبازان،علوم پزشکی،بهزیستی و ... را می طلبد.

در ادامه سایر اعضای جلسه نقطه نظرات خود را بیان نموده و پیگیری اقدامات شهرداری ها در بحث مناسب سازی معابر برای تسهیل در دسترسی معلولین و جانبازان ، تأکید بر مناسب سازی شبکه معابر و ساختمانها ، تأکید بر لزوم سازندگان ساختمانهای اداری و عمومی بر رعایت ضوابط مناسب سازی و اعمال این موضوع در زمان صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری ها ، ارائه محتوای آموزش در شبکه شاد مبنی بر ضرورت رعایت حقوق معلولین و جانبازان  در بحث مناسب سازی و استفاده آن عزیزان از محلهای مناسب پارک خودرو در دستور پیگیری و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 29039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد