وام کارفرمایی بدون بهره ۲۰ میلیارد ریالی برای بکار گیری مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در نیشابور به خبرنگاران گفت: کارفرمایانی که مددجویان را بکار بگیرند از وام‌های بدون بهره با بازپرداخت طولانی مدت بهره‌مند می‌شوند.

حمیدرضا پوریوسف که روز پنجشنبه در معیت معاون وزیر کار و مدیر کل رفاه استان خراسان رضوی از یک واحد تولیدی در نیشابور بازدید می‌کرد در حاشیه‌ی این بازدید در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال با پیگیری‌های رئیس سازمان بهزیستی و توجه دولت به اشتغال مددجویان بهزیستی، سقف وام‌های بدون بهره کارفرمایی به ۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که این میزان وام کارفرمایی در تاریخ بهزیستی، بی‌سابقه است.

وی همچنین گفت: اگر کارفرمایان هر تعداد مددجو را بکار بگیرند تا سقف ۴۰ نفر محدودیتی ندارند و به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند که می‌توانند پس از یک دوره‌ی مهلت، طی ۷ سال اقساط آن را بازپرداخت کنند و این وام بهره ندارد و به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی ضمن قدردانی از مدیران شرکت ایران شرق که مورد بازدید هیأت وزارت کار قرار گرفت گفت: این شرکت، تعدادی از مددجویان بهزیستی را بکار گرفته و آن طور که مدیران می‌گویند این عزیزان، کارنامه‌ی بسیار خوبی داشته‌اند که مدیریت شرکت از آنها رضایت داشته است.

وی خاطر نشان کرد: مددجویان بهزیستی، در شرایط برابر بسیار بهتر از سایر نیروهای انسانی، کار می‌کنند و در هر جا مشغول کار شده‌اند کارفرما از آنها رضایت داشته است.

پوریوسف گفت: ما صدها مددجو در شرکت‌های مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و کارگاه‌های بزرگ و کوچک شهری و روستایی داریم که سالانه با مشوق‌هایی که کارفرمایان آنها از بهزیستی دریافت می‌کنند، از وضعیت اشتغالی مناسبی برخوردارند و کارفرمایان نیز از آنها رضایت کامل دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به آزمون استخدامی سال جاری دولت و سهمیه‌ی مددجویان بهزیستی خاطر نشان کرد: علاوه بر این سهمیه که مددجویان فرهیخته را در بخش دولتی جذب خواهد کرد، سالانه صدها نفر از مددجویان در بخش خصوصی مشغول کار می‌شوند و تعداد بسیار زیادی هم با وام‌های اشتغال در بخش مشاغل خانگی، مشاغل کشاورزی و دامداری و رشته‌های خدماتی، به فرصت‌های شغلی دست می‌یابند.

کد خبر 29031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد