شهریار|کنترل و کاهش بحران های فردی و اجتماعی 

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شهریار با بیان اینکه اورژانس اجتماعی زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت می کند، تصریح کرد: هدف کلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی درسطح شهرستان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مهناز نصرتی در ادامه اورژانس اجتماعی را برنامه ای برای حاکم شدن بر تنش ها و اضطراب ها نامید و افزود: در همه جوامع با توجه به شرایط موجود و به نسبت جو حاکم جامعه، تنش ها و اضطراب ها تبدیل به یک عضو لاینفک در زندگی همه انسان ها شده است و دولت ها در هر کشوری  برای کنترل این اضطراب ها و آرامش بخشیدن به فضای جامعه برنامه هایی را تبیین می کنند که در کشور ما این برنامه ها با عنوان اورژانس اجتماعی شناخته می شود. 
وی بیان کرد: این برنامه، ترکیبی ازمداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن، تیم سیار و پایگاه خدمات اجتماعی است که در ابتدا با هدف توانمندسازی اجتماع به وجود آمده است و قصد دارد تا مداخلات روانی و اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدائی  نیز نقش مهمی ایفا می کند. 
نصرتی در ادامه گفت: شناسایی آسیب های اجتماعی شایع و در حال شیوع  به صورت منطقه ای و محلی نیز از طریق این برنامه صورت خواهد پذیرفت.
سرپرست اداره بهزیستی شهریار در پایان با بیان اینکه در شهرستان های غرب استان تهران اورژانس اجتماعی در سطح دو فعالیت می کند، بیان داشت: طرح پایلوت استقرار شیفت شب سه شهرستان در شهرستان شهریار  اجرا می شود.

کد خبر 29011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد