مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی: فرایندهای فرزندخواندگی شفاف می‌شود

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: با راه اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی که امسال محقق شد، فرایندهای مربوط به این موضوع شفاف و یکپارچه تر می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین سعید بابایی  طی سفر به استان قزوین درباره اقدامات و برنامه های بهزیستی در زمینه فرزندخواندگی اظهار داشت: در این زمینه سازمان بهزیستی در حال حاضر سه پروژه را دنبال می کند که نخستین اقدام انجام کلیه فرآیندهای فرزندخواندگی به صورت شفاف و مرحله بندی در سامانه وِیژه مربوط به این موضوع است.

وی اظهار داشت: دومین اقدام پیگیری پس از فرزندخواندگی است که به صورت آزمایشی در پنج استان آغاز شده و پس از استقرار کامل مراکز مثبت زندگی به عنوان یکی از وظایف سطح دوم این مراکز در کل کشور اجرا می شود.

این مقام مسئول گفت: سومین اقدام هم برگزاری دوره های فرزندپروری ویژه فرزندپذیران است که مراحل مطالعاتی و ابتدایی آن سپری شده و فاز اجرایی آن برای سال آینده رونمایی خواهد شد.

بابایی همچنین با اشاره به چگونگی حمایت بهزیستی از فرزندان تحت مراقبت، اظهار داشت: فرزندانی که در خانواده تحت حمایت این سازمان قرار دارند از کمک هزینه هایی تحت عنوان امداد بهره مند می شوند و علاوه بر آن در شرایط خاص هم مانند شرایط کرونایی از حمایت های موردی و ویژه هم برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اقدامات  بخش غیر دولتی و موسسات خیریه در زمینه حمایت از فرزندان گفت:  در گام اول بهزیستی به دنبال آشنایی هر چه بیشتر موسسات غیر دولتی و خیریه با فعالیت های گسترده بهزیستی است و پس از این آشنایی با توجه به شرایط مالی و اعتبارات لازم و با رعایت کرامت انسانی مخاطبان بهزیستی، خدمات شامل آنها می شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به چگونگی نظارت بر خدمات ارایه شده به کودکان و نوجوانان افزود:  این نظارت ها در مراکز شبه خانواده توسط کارکنان بهزیستی و در خانواده ها از طریق کیلینیک های مددکاری که تبدیل به مراکز مثبت زندگی شده اند، صورت می گیرد.

این مسوول در سفر به قزوین از مراکز نگهداری کودکان وابسته به اداره کل بهزیستی استان قزوین بازدید کرد. 

کد خبر 29007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد