بکارگیری ۹۰۰ نیرو در ۳۸۰ مرکز غربالگری بینایی کودکان

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره غربالگری تنبلی چشم در کودکان بین ۳ تا ۶ سال گفت: از هفته آینده غربالگری چشم در کودکان بین این رده سنی آغاز و بین ۳ تا ۶ هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایلنا، امین شاهرخی درباره غربالگری تنبلی چشم در کودکان گفت: با توجه به تعطیلی مهدهای کودک ارتباط ما با کودکان کمتر شد، از همین رو برای اینکه برنامه غربالگری تنبلی چشم در بین کودکان رده سنی ۳ تا ۶ سال متوقف نشود و ما در این زمینه با مشکل مواجه نشویم و شاهد افزایش مشکلات در بینایی کودکان نباشیم تصمیم بر این شد که برنامه غربالگری با رعایت پروتکل‌ها انجام شود. 

وی ادامه داد: از طریق سایت سازمان بهزیستی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها فراخوانی در این زمینه اعلام شده است تا برنامه غربالگری تنبلی چشم برای کودکان سه تا شش سال انجام شود. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم از لحاظ بیماری کرونا در سطح جامعه و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد مقرر شد تا کودکان به صورت تک به تک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مورد غربالگری قرار گیرند. 

شاهرخی درباره مدت زمان اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح از هفته آینده شروع می‌شود و بین سه تا شش هفته ادامه دارد تا انشالله بتوانیم وقفه‌ای که در این زمینه به دلیل بیماری کرونا ایجاد شده است را جبران کنیم تا شاهد افزایش بیماریهای چشم در کودکان نباشیم و بتوانیم اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان به موقع انجام دهیم. 

وی گفت: بالغ بر ۷۳۵۰۰۰ کودک شامل طرح غربالگری می‌شوند که با به کارگیری ۹۰۰ نیرو در بخش غربال و تشخیص در ۳۸۰مرکز به کودکان این رده سنی خدمات ارائه خواهد شد.

کد خبر 29006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد