۲۸ درصد ثبت طلاق ها در استان قزوین منجر به سازش شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:امسال ۴۷۹۸ واقعه طلاق در سامانه تصمیم استان ثبت شد که با مشاوره های روان شناسی ۲۸ درصد آنها منجر به سازش شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.
علیرضا وارثی در این جلسه اظهارداشت: مسائل اولویت دار و مبتلا به زنان و خانواده در استان قزوین مبتنی بر سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده شامل طلاق، مسائل اجتماعی، اعتیاد و اقدام به خودکشی و خشونت خانگی و مشکلات سرپرستان خانوار است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۸۳۱۸ نفر به سامانه تصمیم برای طلاق مراجعه و ثبت نام کردند که ۲۷.۲ درصد منجر به سازش شد و امسال با اقدامات انجام شده با کاهش مواجه شدیم و با مراجعه ۴۷۹۸ نفر حدود ۲۸.۴ درصد به سازش منجر شد.

وارثی تصریح کرد: در حوزه طلاق وظایف بهزیستی در راستای تحکیم و تعالی بنیان خانواده از طریق افزایش رضایت مندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن است که به منظور صیانت از کانون خانواده از طریق مداخلات تخصصی و روانی، اجتماعی اقدام می شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: با راه اندازی مرکز جامع مراقبت از خانواده(سامانه تصمیم) در همه شهرستان های استان از جمله قزوین، بوئین زهرا، آبیک و تاکستان(راه اندازی مرکز سامانه تصمیم در شهرستان آوج در دست اقدام است) و ارائه خدمات به زوجین متقاضی طلاق برای کاهش این آسیب اجتماعی اقدام شده است.
وارثی بیان کرد: برنامه های آگاه سازی از طریق اورژانس اجتماعی، توسعه مراکز مشاوره، توسعه اورژانس اجتماعی در سطح استان انجام و با استقبال مراجعان روبرو شده است.
وی گفت: در سال گذشته ۲۸۷۲ واقعه طلاق در استان ثبت شد که در رتبه سیزدهم کشور قرار گرفتیم و با ثبت ۷۹۰۷ واقع ازدواج هم از نسبت ۲.۷ درصدی برخوردار شدیم.
وارثی بیان کرد: در راستای حمایت و توانمند سازی زنان و دختران در معرض خشونت و یا خشونت دیده در ۹ ماهه سال جاری در خصوص خشونت خانگی ۲۴۶۱ تماس با خط ۱۲۳ برقرار شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: اختلافات حاد خانوادگی با ۱۴۴۸ تماس، کودک آزاری با ۵۰۵ تماس، همسرآزاری با ۱۹۰ مورد تماس بیشترین موضوعات را تشکیل می دادند.
وی اضافه کرد: همچنین تیم سیار اورژانس اجتماعی تعداد  ۲۳۹۲ ماموریت در خصوص خشونت خانگی به انجام رسانده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد:  از ابتدای سال گذشته تا پایان آذرماه امسال  ۱۱۸ زن در معرض خشونت و خشونت دیده در مرکز خانه امن(سرپایی و یا نگهداری) پذیرش شده و خدمات تخصصی اعم از روانذ شناسی، مددکاری، حقوقی، پزشکی به این گروه هدف ارائه شده است. 

وی گفت: همچنین تعداد ۴۳ زن و دختر در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در مراکز خانه سلامت دختران و بازپروری زنان مورد پذیرش و حمایت قرار گرفته اند.
در ادامه از مرکز شبانه روزی درمان و توانبخشی بیماران مزمن بانوان گلستان با ظرفیت ۴۰ نفر و مرکز توانمند سازی و جامع پذیری بیماران بهبود یافته  بانوان آرزو با ظرفیت ۳۰ نفر و نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی به صورت مجازی رونمایی شد.
برای راه اندازی دو مرکز توانبخشی و توانمند سازی از سوی بهزیستی استان قزوین ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 28997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد