انعقاد تفاهمنامه همکاری فی ما بین اداره کل بهزیستی البرز و مرکز خدمات حوزه علمیّه

روز چهارشنبه مورخ ۱۷ دی ماه تفاهمنامه همکاری فی مابین اداره کل بهزیستی استان البرز و مرکز خدمات حوزه های علمیّه البرز با حضور دکتر اسدالله حیدری و حجت الاسلام مسعود انصاری به امضاء طرفین رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این جلسه دکتر « اسدالله حیدری » ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیّه و سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: در راستای سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی سازمان بهزیستی کشور و تأکید بر آموزش مهارتهای زندگی و پیش بینی برنامه های فرهنگی و فوق برنامه جامعه هدف، بی تردید طلّاب و روحانیون نیز به عنوان بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول برنامه ها، فعالیت ها و خدمات گسترده علمی و پویای سازمان بهزیستی قرار میگیرند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در ادامه افزود: با توجه به حوزه گسترده فعالیت سازمان بهزیستی، در حیطه محدود و مشخصی، مباحثی مطرح شد و تفاهمنامه ای آماده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص مفاد این تفاهم نامه و تعهّدات اداره کل بهزیستی در قبال مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت : ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی با رویکرد توانمند سازی و اشتغال، ارائه خدمات مشاوره ای ژنتیک، مشاوره های روان شناختی، ارائه خدمات آموزشی از جمله آموزش مهارتهای زندگی، آموزش پیش از ازدواج، آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد از جمله خدماتی است که میتوانیم به افراد واجد شرایط معرفی شده از سوی مرکز خدمات حوزه های علمیه ارائه نماییم.

دکتر حیدری تعهّدات مرکز خدمات به اداره کل بهزیستی را اینگونه برشمرد: همکاری در خصوص شناسایی و معرفی روحانیون و طلاب و تشکیل بانک اطلاعاتی جامعه هدف و معرفی به بهزیستی، همکاری و مساعدت در اجرای طرح ها و برنامه های اداره کل بهزیستی و ایجاد زمینه های لازم جهت مشارکت فعّال طلاب در فعالیت های مورد نیاز مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی از تعهدات این مرکز می باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با توجه به بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله و همچنین بحران های اجتماعی بعضی مواقع متناسب با نیازهای جامعه می توان از ظرفیت جهادی طلّاب برای خدمت رسانی به آحاد مردم نیز استفاده کرد.  

وی گفت: بهزیستی یکی از دستگاههای متولّی سلامت اجتماعی است و وظیفه دارد چه در قالب تفاهمنامه و چه غیر از آن به جامعه و اقشار مختلف مردم خدمت رسانی نماید خصوصاً در بحث پیشگیری از آسیب ها، با توجه به این که شهر کرج و استان البرز مستعد آسیب های اجتماعی است، مطلوب است زیرساخت های بهره گیری از ظرفیت حوزه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی فراهم شود.  

وی در پایان تاکید کرد :ان شاءالله بتوانیم از ظرفیت های حوزه بهره مند شویم و بر اساس محتوای این تفاهمنامه کلیه ی موارد مذکور را اجرایی کنیم و گامی بلند در راستای خدمت رسانی به جامعه برداریم.

کد خبر 28993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد