جلسه توجیهی وآموزشی کارکنان مراکز خانه امن و مرکز نگهداری کودکان دارای اختلال مواد مخدر در معاونت اجتماعی بهزیستی مازندران برگزار شد

با حضور وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران جلسه توجیهی وآموزشی کارکنان مراکز خانه امن و مرکز نگهداری کودکان دارای اختلال مواد مخدر در معاونت اجتماعی بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران حسین زاده با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های تخصصی و دانش محور است گفت:افرادی که در مراکز آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت می کنند باید متخصص وتوانمند وتحلیل گر مسائل اجتماعی باشند و با بکارگیری اصول، مهارت و روشهای متخصصانه کمک به افراد، مشکلات مددجویان را رفع کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و ابزار های تخصصی و حمایتی مددجویان در مراکز آسیب عنوان کرد: مددکاری یک نیاز اجتماعی است و از مهمترین وظایف یک مددکار اجتماعی توانمند سازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب است و مددکاران نقش مهم و اساسی در بازتوانی افراد آسیب دیده دارند.

حسین زاده افزود:مساله مددکاری از ضروریات مهم جامعه امروز است و مددکاران وروانشناسان مراکز، سفیران سلامت اجتماعی هستند و باید در توانمندسازی مددجویان کار تیمی با حضور مربیان و کادر تخصصی و فنی انجام شود و پیگیری های لازم بعد از ترخیص مددجو بصورت مداوم باید صورت گیرد  تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

وی گفت:مددکاران باید در گزارش نویسی و تدوین برنامه کمکی ابتدا  نیاز سنجی کنند و با مشارکت مددجو  و خانواده آنها برای هر مشکل و نیاز  برنامه  متناسب با موضوع تدوین کنند.

کد خبر 28990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد