متاهلین بیشتر از افراد مجرد با صدای مشاور خراسان رضوی تماس می گیرند

بیشترین تماس‌ها با ۲۴ هزار تماس مربوط به متاهلین است و از حیث گروه سنی، افراد۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین تقاضای مشاوره تلفنی را از صدای مشاور بهزیستی خراسان رضوی داشته‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در خصوص موضوع تماس‌های شهروندان با مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی گفت: مشکلات با همسر، تربیت کودکان، بلوغ، اختلالات اضطرابی، مشاوره پیش از ازدواج و اعتیاد  از دیگر موضوعات  تماس مردم خراسان رضوی با صدای مشاور است.

حسین تنها طلب با بیان اینکه در خصوص دلایل و انگیزه‌های مشاوره تلفنی خاطر نشان کرد: ضعف مهارت‌های ارتباطی، تعطیلی مراکز آموزشی و افزایش حضور فرزندان در خانواده، توقف یا کاهش فعالان مشاغل و افزایش ساعات حضور افراد شاغل در خانواده، افزایش مشکلات اقتصادی، سوگ، افسردگی و مشکلات روحی بازماندگان کرونا از جمله دلایل و انگیزه‌های این تماس‌ها می‌باشد.

وی گفت : در حال حاضر ۹ روان شناس در هر نوبت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی تماس گیرندگان در شش زمینه‌ی روان‌شناسی تخصصی خانواده، اعتیاد، ازدواج، امور تربیتی، تحصیلی و مشکلات بالینی هستند.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری ۳۲ هزار و ۸۰۰ تماس با این مرکز برقرار شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه زنان با ۱۹ هزار تماس، بیشترین میزان تقاضای خدمات مشاوره‌ای تلفنی را داشته‌اند گفت: ۱۳ هزار نفر مرد هم در این مدت از خدمات مشاوره تلفنی برخوردار شده‌اند.

وی گفت : با توجه به اینکه زنان حامی و پایگاه عاطفی خانواده هستند و  اعتماد بیشتری به مشاوره و شرکت در دوره‌های آموزشی از خود نشان می‌دهند و بیشتر از مردان گرایش به حل مشکلات خانواده دارند به همین خاطر، تماس بیشتری با این مرکز را ثبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین تماس‌ها با ۲۴ هزار تماس مربوط به متاهلین است و از حیث گروه سنی، افراد۳۰ تا ۴۰ سال بیشترین تقاضای مشاوره تلفنی را داشته‌اند.

وی در خصوص طیف تحصیلی تماس‌گیرندگان خاطر نشان کرد: حدود ۷ هزار نفر از آنها زیر دیپلم، ۱۷ هزار نفر دیپلم، ۶ هزار نفر فوق دیپلم و لیسانس و مابقی بالاتر از لیسانس بودند.

وی یادآور شد: می‌توان نتیجه گرفت که فرهیختگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که ۲ هزار تماس را به خود اختصاص داده‌اند نیز که دچار مشکلاتی در این زمینه هستند که با توجه به آمار این تحصیل‌کردگان در کل جامعه، رقم پایینی نیست.

کد خبر 28983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد