اشتغال‌زایی بهزیستی کرمانشاه برای ۱۸۱۵ مددجوی تحت پوشش/۶۲۸۴ واحد مسکونی واگذار شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اشتغال‌زایی بهزیستی کرمانشاه برای ۱۸۱۵ مددجوی کرمانشاهی خبر داد و گفت: تاکنون ۶۲۸۴ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه،نهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه با حضور زهره رستمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای هماهنگی، دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی و دیگر مدیران کل عضو شورا و معاونین استان در حال برگزاری است.

‍ دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: اشتغال جامعه هدف از جمله موضوعات مهمی است که در اولویت کاری سازمان بهزیستی قرار گرفته است که در این راستا با اقدامات انجام شده در سال جاری برای 1815 نفر از مددجویان شغل ایجاد شده است.

وی گفت: از دیگر خدمات بهزیستی در زمینه اشتغال زایی توانمندسازی معتادین بهبودیافته است که در این راستا از ابتدای سال جاری، بهزیستی برای 114 نفر از بهبودیافتگان زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

محمدی، همچنین در خصوص وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش، گفت: از آغاز طرح نهضت تامین مسکن معلولین و مددجویان( از سال 1389 تاکنون) با پرداخت حدود 427 میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات دولتی تعداد 6971 واحد مسکونی جهت مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تأمین که از این تعداد قریب 6284 واحد مسکونی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعهد اداره کل بهزیستی طبق شاخص های اختصاصی ابلاغی واگذاری تعداد 120 واحد مسکونی در سال 1399 تعیین گردیده است که تا پایان آذرماه تعداد 653 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش واگذار گردیده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به عملکرد دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی استان، افزود: در حال حاضر تعداد 6 هزار و 329 نفر از زنان به دلیل فوت همسر، اعتیاد، از کارافتادگی، مفقودالاثربودن، طلاق و همچنین دختران خودسرپرست و .. از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

زهره رستمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه طرح جامع و کلی سند اشتغال برای زنان را یکی از ضروریات دانست و گفت: با موازی کاری و عدم هماهنگی ادارات و نهادها اهداف اشتغال به درستی انجام نخواهد شد.

وی در این زمینه از انعقاد تفاهم نامه مشترک با صندوق روستاییان و عشایر خبر داد و افزود: بیمه زنان خانه دار مصوب سال ۹۷ وظایف دستگاه ها را مشخص کرده است و برای رسیدن به سطح بالایی از رفاه اجتماعی نیازمند پیگیری بیشتری است.

رستمی خاطر نشان کرد: به زودی تفاهم نامه مشترکی نیز در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی با اداره کل بهزیستی استان بسته خواهد شد که در این تفاهم نامه اهدافی از قبیل افزایش ظرفیت مراکز مشاوره، خانه های امن زنان و سلامت دختران، اهداف آموزشی ،پژوهشی و... مدنظر خواهد بود.

کد خبر 28957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد