مدیرکل بهزیستی استان: 
مجمع مشورتی فرزندان شبه‌خانواده کرمان تشکیل می‌شود

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت که به منظور حمایت از فرزندان شبه‌خانواده و ساماندهی آن‌ها، مجمع مشورتی این حوزه تشکیل می‌شود تا مشکلاتی مانند عدم داشتن مهارت‌های لازم در خصوص ارتباط با جامعه و تشکیل زندگی، پس از ترخیص این فرزندان از مراکز، رفع، و از بروز آسیب‌های بعدی جلوگیری شود.


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده در وبینار مدیران و روسای مناطق چهارگانه‌ی کرمان، با بیان این‌که در جهت ساماندهی فرزندان شبه‌خانواده، مجمع مشورتی این حوزه تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: «این مجمع با ترکیب مدیرکل بهزیستی استان (رئیس مجمع )، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان (جانشین رئیس مجمع )، معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان، مدیران عامل یا رئیسان هیات مدیره موسسات خیریه دارای پروانه فعالیت خانه کودکان و نوجوانان، مدیران کلینیک‌های مددکاری یا مجتمع (دارای پرونده فرزندان )، رئیس شیرخوارگاه استان، دونفر از فرزندان شبه‌خانواده سازمان (بالای ۱۸ سال، یک دختر و یک پسر که در حوزه‌ی فعالیت‌های شخصی و اجتماعی موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند) و کارشناس مسئول شبه‌خانواده استان تشکیل خواهد شد و هدف از تشکیل آن، استفاده از نظرات نخبگان، کارشناسان، فرزندان حاضر در مراکز، فرزندان ترخیص شده و همه‌ی کسانی است که می‌توانند به هدف بازپیوند صحیح این بچه‌ها به جامعه نقشی موثر داشته باشند، است».
وی افزود: «به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی و بهره‌گیری از تجارب سال‌های گذشته، باز پیوند و زندگی موفقی را برای فرزندان بهزیستی رقم بزنیم».
صادق‌زاده با اشاره به مشکلات و مسائل فرزندان ترخیص شده از مراکز و موانعی که در جامعه برای آن‌ها وجود دارد، گفت: «یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکلات عدم داشتن مهارت‌های لازم در خصوص ارتباط با جامعه و تشکیل زندگی است و از سویی به دلیل نبود فرهنگ لازم در سطح جامعه، نگاه مردم به این عزیزان گاه اشتباه بوده و باعث بروز آسیب‌های بعدی شده است و تلاش ما در این است که با کمک این مجمع همه‌ی این مسائل را برطرف کنیم».
وی افزود: «گام‌های خوبی در سال‌های اخیر برای این موضوع برداشته شده که به طور مثال می‌توان به حذف نام پرورشگاه و مرکز نگهداری و... از این مکان‌ها و اطلاق خانه به این مراکز و بدون تابلو و علامت مشخصه اشاره کرد به طوری که رفت‌وآمد و تحصیل این عزیزان همانند دیگر مردم عادی بوده و هیچ‌کس در کوچه و بازار و مدرسه و ... متوجه این موضوع که آن‌ها از فرزندان بهزیستی هستند، نخواهد شد».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از همه‌ی برنامه‌ریزان و خصوصا روسای شهرستان‌هایی که تعداد مراکز آن‌ها بیشتر است خواست تا با برنامه‌ریزی در این مورد مهم، راهکارهای مناسب جهت توانمندسازی این بچه‌ها و باز پیوند صحیح و بدون بازگشت آن‌ها را ارائه دهند .
وی تاکید کرد: «کرمان در بحث فرزندان شبه‌خانواده هم از بعد کمیت و هم از بعد کیفیت مقام کشور را دارد، به‌طوریکه در سال‌های اخیر فرزندان ما هم در اردوهای فرهنگی و ورزشی مقام اول کشور را دارند و هم از بعد اخلاقی همواره در کشور سرآمد بوده‌ایم‌، کرمان بچه‌های بسیار مودبی دارد که این نتیجه‌ی تلاش‌ها و زحمات شماست و من از شما می‌خواهم آن‌ها را حفظ کرده و ارتقا دهید ».
صادق‌زاده اظهار کرد: «اکثر فرزندان ما جزو نخبگان هستند، آن‌ها بسیار باهوشند و قطعا با کمی تلاش و کوشش می‌توانند همانند گذشته در جایگاه‌های بسیار خوبی در سطح علمی کشور قرار گیرند».
وی گفت: «نمایندگانی که در این مجمع انتخاب می‌شوند باید در مجمع کشوری حضور فعال داشته باشند و با ارائه‌ی نظریات کارشناسی و استفاده از تجارب به‌دست آمده بتوانیم مسیر خوبی برای باز پیوند فرزندانمان به جامعه ایجاد کنیم ».

کد خبر 28940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد