گرگان | مددجویان بهزیستی گرگان با ارائه ۱۲۰ طرح اشتغال‌زایی به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیر بهزیستی شهرستان گرگان گفت: تاکنون ۱۲۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی شهرستان به بانک‌ها معرفی‌شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ محمد شایسته مدیر بهزیستی شهرستان گرگان بابیان اینکه ۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بهزیستی این شهرستان اختصاص‌یافته است، گفت: تاکنون ۱۲۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی گرگان به بانک‌ها معرفی‌شده است.

وی افزود: تا به الان ۵۰ درصد تسهیلات این طرح‌های اشتغال‌زایی جذب و بقیه نیز تا پایان سال به دیگر مددجویان داده می‌شود.

شایسته مهم‌ترین اصل را در حوزه اشتغال، آمادگی شغلی مددجویان دانست و ادامه داد: بهزیستی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در جهت آماده‌سازی شغلی مددجویان اقداماتی انجام می‌دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: پس از آماده‌سازی شغلی آنان برای مددجوها پرونده تشکیل‌شده و از طرح‌های آن‌ها توسط مددکار بازدید می‌شود و این موضوع در کمیته اشتغال مطرح‌شده که بعد از تصویب به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

مدیر بهزیستی شهرستان گرگان با اشاره به بحث مسکن مددجویان تصریح کرد: در حال حاضر به خانواده‌های دو معلول ساکن شهر مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال کمک‌هزینه بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین به خانواده‌های دو معلول و بیشتر که ساکن روستا هستند، نیز مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض داده‌شده و به خانواده‌های دارای تک عضو معلول وزنان سرپرست خانوار نیز حداکثر تا ۱۰۰ میلیون ریال به‌عنوان کمک‌هزینه ساخت مسکن داده می‌شود.

شایسته بیان داشت: به مددجویان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای آن در کنار کمک بلاعوض تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از طرف بنیاد مسکن تسهیلات قرض‌الحسنه درازمدت برای ساخت داده می‌شود.

رئیس بهزیستی مرکز استان با اشاره به مشکل اصلی مددجویان بهزیستی شهرستان گرگان در رابطه با تأمین مسکن گفت: به دلیل اینکه این شهر بالای ۲۵ هزار نفر است و به‌نوعی نیمه کلان‌شهر محسوب می‌شود، تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن تعلق نمی‌گیرد.

مدیر بهزیستی شهرستان گرگان افزود: لذا با توجه به تورم ایجادشده ازلحاظ تأمین مسکن با این اعتباراتی که بهزیستی پرداخت می‌کند، امکان ساخت و تأمین مسکن در این شهر میسر نیست.

وی ادامه داد: انتظار ما از سازمان بهزیستی این است که کمک کند تا بتوانیم اگر با تسهیلاتی که در اختیار بهزیستی و دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهد، بتوانیم در بحث تأمین مسکن به مددجویان شهر گرگان قدم‌های مثبتی را برداریم.

انتهای پیام./

کد خبر 28938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد