آغاز طرح مطالعاتی خمین شهر بدون مانع

این اقدام جهت تبدیل خمین به شهر بدون مانع برای افراد دارای معلولیت است نوروزی افزود : بهزیستی استان جهت حفظ شعار همیشگی خود یعنی مردم محور بودن و تکریم ارباب رجوع اقدام به اجرای طرحی موسوم به خمین، شهر بدون مانع نموده است. این اقدام جهت تبدیل خمین به شهر بدون مانع برای افراد دارای معلولیت است.

وی افزود : ارائه طرح مطالعاتی وجامع شهر خمین شهر بدون مانع توسط نماینده شرکت مهندسی مشاور طرح قومس  به کارفرمایی شهرداری خمین انجام و بر اساس این طرح مطالعاتی مقرر شد طرح مذکور در جلسه اتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان ارائه گردیده تا بعنوان نقشه راه در جهت رسیدن به هدف نهایی شهر بدون مانع خمین منجر گردد

امیرحجت نوروزی بیان داشت : در این طرح مطالعاتی، ابتدا ساختار جمعیتی و خصوصیات اجتماعی شهر خمین در ارتباط با معلولین بررسی شده است وسپس ساختار کالبدی و فضایی شهر مورد مطالعه قرار گرفته است.

 این مقام مسئول بیان داشت : سطح شهر با تأکید بر نقاط مرکزی و پرتردد شهر برداشت شده است که بعد از مشخص شدن تعداد نقاط و عکسبرداری از آنها،  با استفاده از اطلاعات گردآوری شده می‌بایست نقاط مانعی مانند: اختلاف ارتفاع پیاده رو با پلاک مجاور، اختلاف ارتفاع پیاده‌رو با خیابان مجاور، وجود درخت در پیاده‌روها، شیبهای نامناسب، پلهایی که برای دسترسی معلولین مناسب نیستند، مشخص شوند.

ایشان بیان نمود: شبکه معابر در هر شهر عامل ارتباطی فضاهای شهری است که با مناسب‌سازی آن برای فرد معلول، بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه حل می‌شود.

وی گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت استراتژیک جغرافیایی، بازدید خانواده شهدا و ایثارگران در طول سال از بیت تاریخی امام(ره)، پتانسیل های شهرستان به عنوان طرح مطالعاتی مطرح گردید.  
وی بیان کرد: براساس این طرح، می بایستی رمپ های استاندارد، سرویس بهداشتی در مراکز دولتی و اماکن عمومی، نصب عابربانک ها و باجه های تلفن عمومی قابل دسترسی معلولان، خط کشی برجسته در پیاده روها ویژه نابینایان در سطح این شهرستان انجام شود.
نوروزی اضافه کرد: آگاهی بخشی وایجاد فضاهای مناسب شهری و فراهم سازی موقعیت های اجتماعی برای معلولان به عنوان قشر آسیب پذیر از جامعه از وظایف مهم مسوولان است.

وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای عمومی و احداث خیابانهای بدون مانع از سوی شهر داری با تایید از سوی نظام مهندسی نیز در الویت  بوده که دستور کار و اجرایی شدن آن نیز در دست اقدام است.

شایان ذکر است بعد از تایید نهایی طرح جامع مطالعاتی شهر بدون مانع، این طرح به عنوان پیوست اجرایی در معابر شهر خمین به مرحله اجرایی می‌رسد.

کد خبر 28930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد