فیروزه | مددجوی توانمند فیروزه‌ای 22 نفر را وارد بازار کار کرده است

یک مددجوی بهزیستی در شهرستان فیروزه در طول ۴ سال فعالیت تولیدی، سرمایه‌ی کارش را به ۱۰ برابر افزایش داده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی فیروزه، عبداله مرزانی که ۴۲ سال دارد و از ناحیه‌ی پا دچار معلولیت می‌باشد سال ۹۵ کارش را در یک گارگاه ۱۵ متری در منزلش در روستای مرزان زمینه‌ی تولید ظروف فیروزه‌کوب آغاز کرد و اکنون که سال پنجم فعالیت وی است می‌گوید که ۵۰ میلیون سرمایه‌ی اولیه‌اش را به ۵۰۰ میلیون رسانده است.

وی که سال ۹۵ یک وام کارفرمایی به جهت اشتغال دو نفر مددجو را از بهزیستی دریافت کرده در حال حاضر برای ۲۲ نفر اشتغال ایجاد کرده و در مرکز استان، نمایندگی فروش تولیداتش را راه‌اندازی کرده است.

عبداله متأهل است و یک فرزند دارد که دچار بیماری ام‌اس می‌باشد اما او گفته که برای درمان و بازتوانی فرزندش از هیچ نهادی کمک نمی‌خواهد و مایل است خودش با تلاش و کار، هزینه‌های درمان و بازتوانی فرزندش را تأمین کند.

عبداله اینک توانمند شده و خیال دارد از طریق فضای مجازی، تولیداتش را در سراسر کشور عرضه کند و می‌گوید که در شهرهای بزرگی همچون اصفهان، تبریز و مشهد، فروش خوبی داشته است.

این هفته، بخشدار بخش طاغون‌کوه به دیدن کارگاه عبداله در روستای مرزان رفت و به محض اینکه گزارش بازدیدش را به فرمانداری شهرستان ارائه کرد، فرمانداری فیروزه، ۱۵ قطعه از تولیدات کارگاه تولیدی عبداله را برای مهمانانش سفارش داد.

عبداله به خبرنگار بهزیستی در فیروزه گفته است که اگر قرار است از او حمایتی بشود این حمایت آن است که مسؤولین شهرستان به دیدن کارگاهش بیایند و خبرنگاران راجع به کار و زندگی او اطلاع‌رسانی کنند تا تولید و فروشش بیشتر شود و بتواند افراد بیشتری را مشغول کار کند.

او امیدوار است که در آینده‌ای نزدیک، از تمام کشور، سفارشاتی را دریافت کند و گفته که در این مسیر از هیچ تلاشی باز نمی‌ایستد.

عبداله همچنین در گفتگو با خبرنگار بهزیستی، کار و بارش را خوب توصیف کرده و گفته که از فروش تولیداتش راضی است و مطمئن است که خدا در این مسیر کمکش کرده است تا روی پای خود بایستد و دست مددجویان دیگر را هم بگیرد.

او به خاطر محدودیت‌های کرونایی، از ۸ نفر از خانم‌های همولایتی‌اش که کار فیروزه‌چینی را برایش انجام می‌دهند خواسته که دورکاری کنند و در منزل‌شان این کار را انجام دهند و او به مقدار کارشان به آنها دستمزد پرداخت می‌کند.

عبداله در حال توسعه‌ی کارگاه تولیدی‌اش است و امیدوار است که بتواند در مراکز استان‌های همجوار، نمایندگی فروش ایجاد کند.

او که به نظر می‌رسد از نبوغ اقتصادی برخوردار است از نظر تحصیلات کلاسیک فقط دوره‌ی راهنمایی را گذرانده اما تجربیات زندگی این سال‌ها درس‌های زیادی در زمینه‌ی چگونگی فعالیت اقتصادی، نحوه‌ی عرضه کالا، قوانین اداری، قیمت‌گذاری محصولات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و نیز مدیریت کارگاه، به او آموخته است.

عبداله می‌گوید که در ابتدا، با مشکلات زیادی روبرو بوده و نیاز به مایشنی‌ها و دستگاه‌هایی داشته اما این دستگاه‌ها یا در دسترس نبوده و یا بسیار گران تمام می‌شده است اما او به یاری توانمندی‌های خودش، این دستگاه‌ها را طراحی کرده و حالا در این زمینه به خودکفایی رسیده است.

او مدتی بعد از شروع کارش، از طرف بهزیستی به اداره صنعت و معدن معرفی شده و از این نهاد، برای کارگاه تولیدی‌اش مجوز گرفته است تا در چهارچوب قانون فعالیت کند.

عبداله مرزانی اگر چه راه درازی در پیش دارد اما سرشار از امید است و می‌گوید اگر شرایط اقتصادی تثبیت شود، میدان برای مشاغلی مانند او هموارتر و زمینه‌های توسعه‌ی کارش بهتر خواهد شد اما اعتقاد دارد که همیشه و در همه‌ی شرایط می‌توان به خدا امید داشت و با آرزوی روزهای بهتر، به سمت جلو حرکت کرد.

کد خبر 28927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد