داورزن | شهرستان داورزن بنیاد مسکن ندارد

رئیس بهزیستی داورزن از وجود ۱۷۵ مددجو در نوبت مسکن در این شهرستان خبر داد.

محمد علی زیدآبادی به خبرنگار ما گفت: از این تعداد ۸۰ مددجو فاقد زمین با کاربری مسکونی هستند و بقیه زمین لازم برای احداث مسکن را دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳ مددجو در خانواده‌ای دارای دو معلول و بقیه در خانواده‌های تک معلول می‌باشند گفت: بقیه‌ی مددجویان فاقد مسکن زن سرپرست خانوار هستند.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ یازده مورد مسکن برای مددجویان این شهرستان ساخته و تحویل آنها شده گفت: از این تعداد ۲ مورد خانواده‌های دو معلوله و ۹ مورد خانواده‌های تک معلوله یا سایر خانواده‌های مددجویی بوده‌اند.

به گفته‌ی زیدآبادی در سال جاری برای ۱۳ مورد مسکن برای خانواده‌های تک معلول در روستا و ۹ مورد مسکن برای خانواده‌های تک معلولی و مددجویی، پرونده تشکیل شده و برخی از آنها تا مرحله‌ی فونداسیون هم پیش رفته و در شرف دریافت وام بلاعوض هستند تا واحدها را احداث کنند.

وی همچنین از ساخت دو واحد مسکونی برای فرزندان بی‌سرپرست بزرگسال که شرایط مالی مساعدی ندارند خبر داد و گفت: یکی از این واحدها در حال اجرای فونداسیون است و یک مورد دیگر در حال انجام مراحل اداری برای دریافت پروانه و وام مسکن می‌باشد.

رئیس بهزیستی داورزن در خصوص کمک‌های بلاعوض بهزیستی به این واحدها گفت: برای خانواده‌های دارای دو معلول روستایی ۸۵ میلیون و برای خانواده‌های دو معلول شهری ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین برای خانواده‌های تک معلول و زنان سرپرست خانوار ده میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد.

زیدآبادی مهم‌ترین چالش مسکن مددجویی در این شهرستان را نبود اداره بنیاد مسکن در داورزن عنوان کرد و گفت: مددجویان برای دریافت وام مسکن و طی مراحل اداری، باید ۷۰ کیلومتر را طی کنند و در شهرستان سبزوار، این کار را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی در برخی روستاها که متقاضیان بدون زمین داریم بنیاد مسکن زمین دارد و به صورت رایگان به مددجو اهدا می‌کند اما در بیشتر روستاها بنیاد مسکن هیچ زمینی در اختیار ندارد و مددجو هم زمینی از آن خود ندارد بنا بر این باید در این روستاها خیرین ورود کنند و نیاز این مددجو را بر طرف نمایند.

رئیس بهزیستی داورزن گفت: از خیرین و نیکوکاران داورزن درخواست می‌کنیم توجه بیشتری به مددجویان نیازمند بهزیستی داشته باشند و با اهدای زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن، درد و رنج این خانواده‌ها را که درگیر معلولیت فرزندان یا سایر اعضایشان هستند کاهش دهند.

کد خبر 28925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد