بردسکن | اعلام آمادگی شهرداران بردسکن و شهرآباد برای رفع موانع عبور معلولین

شهرداران بردسکن و شهرآباد در جلسه‌ی کمیته‌ی مناسب‌سازی شهرستان بردسکن، در خصوص رفع موانع عبور و مرور و حضور افراد دارای معلولیت در سطح شهر، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بردسکن، این مطلب در نشست امروز کمیته‌ی مناسب‌سازی شهرستان بردسکن و در پاسخ به درخواست فرماندار این شهرستان، از سوی شهرداران حاضر در جلسه اعلام شد.

این گزارش حاکی است در این نشست، فرماندار بردسکن از شهرداران شهرهای یاد شده به خاطر اقدامات‌شان در راستای مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها تشکر کرد و خواستار توجه ویژه‌ی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌ی مناسب‌سازی شد.

این گزارش می‌افزاید: مجتبی شاکری در این نشست گفت: از شهرداران حاضر که با وجود تنگناهای اقتصادی، اقدامات شایسته‌ای در زمینه‌ی مناسب‌سازی انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: مدیران ادارات دولتی، بانک‌ها و شهرداری‌ها تا رسیدن به شهر بدون مانع، از تلاش در این زمینه باز نایستند.

وی حضور راحت و بدون مانع افراد دارای معلولیت در جامعه را حق مسلم و طبیعی آنان دانست و گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، بخصوص در فصل دوم بر موضوع مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری محیط شهری و تردد راحت توانیابان، تأکید دارد و برخورداری آنها از زندگی عادی را حق آنها می‌داند بنا بر این همه باید در این زمینه تلاش کنیم تا شهرمان برای این عزیزان مناسب و دسترس‌پذیر شود.

رئیس بهزیستی شهرستان بردسکن نیز در این نشست با تشکر از فرماندار و اعضای کمیته‌ی مناسب‌سازی به گزارش کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی از وضعیت معابر، اماکن و گذرگاه‌های شهری اشاره کرد و گفت: مدیران ادارات و شهرداری‌ها در خصوص مرتفع نمودن موانع باقیمانده، توجه جدی‌تری داشته باشند زیرا قانون بر این امر تأکید دارد و ضمانت اجرایی هم برای آن تعیین شده است.

در ادامه جلسه، نماینده‌ی شهرداری بردسکن و علی نجفی، شهردار شهرآباد در خصوص رفع موانع اعلام آمادگی کردند.

شهردار شهرآباد ضمن اعلام آمادگی برای بهسازی معابر و گذرگاه‌ها از بهزیستی درخواست کرد نقاط مشکل‌دار از نظر تردد و عبور و مرور افراد دارای معلولیت در سطح شهرآباد را اعلام کند تا نسبت به مناسب‌سازی آن اقدام گردد.

شایان ذکر است مریم صولت، کارشناس مناسب‌سازی بردسکن که خود جزو توان‌یابان است گزارش مصور سطح شهرستان برای مناسب‌سازی را به اعضای کمیته ارائه کرد.

اضافه می‌شود این جلسه در سالن اجتماعات بهزیستی بردسکن و با حضور مدیران اجرایی شهرستان برگزار گردید.

کد خبر 28923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد