مدیر کل بهزیستی استان: 
تنها یک درصد کودکان کرمانی در مهد آموزش می‌بینند 
حضور ۱۶ درصد کودکان بی‌سرپرست کشور در کرمان

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به فعالیت ۶۹۰ مهدکودک در استان کرمان، گفت: «۲۹ هزار کودک زیر شش سال استان، معادل یک درصد از جمعیت کودکان، از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند و بقیه‌ی کودکان بدون آموزش وارد مراحل بعدی تحصیل می‌شوند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است».


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه‌ی وزارت رفاه با استاندار کرمان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اجتماعی همگام با سایر مسائل، بیان کرد: «بیش از ۷۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد ۵۳ هزار نفر مستمری‌بگیر هستند و ۲۵ هزار نفر نیز خدمت‌بگیر هستند».
وی افزود: «در استان کرمان به همت خیرین و تشکل‌های مردمی بیش از ۶۰ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست وجود دارد که از این حیث متاسفانه بالاترین آمار را در کشور داریم به طوریکه ۱۶ درصد از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست کشور در کرمان به سر می‌برند و حدود سه‌ونیم درصد زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست کشور نیز در کرمان زندگی می‌کنند».
صادق‌زاده با اشاره به فعالیت ۶۹۰ مهدکودک در استان کرمان، ادامه داد: «۲۹ هزار کودک زیر شش سال استان، معادل یک درصد از جمعیت کودکان، از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند و بقیه‌ی کودکان بدون آموزش وارد مراحل بعدی تحصیل می‌شوند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است».
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اهمیت و جایگاه مسائل اجتماعی اظهار کرد: «تفکر رایج غلط در جامعه‌ی ما درجه دوم برشمردن مسائل اجتماعی است که همین اصل منشا بسیاری از مشکلات و آسیب‌های امروز است».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: «لازمه‌ی غلبه بر مسائل پیچیده‌ی اجتماعی که اکنون درگیر آن هستیم همگام و همراه کردن توجه به مسائل اجتماعی با سایر برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای است».
وی گفت: «کنترل و مهار مشکلات اجتماعی قبل از آن‌که نیازمند قانون و اعتبار باشد نیازمند تفکر و توجه و اراده‌ای قوی است تا همگام با سایر برنامه‌های توسعه‌ای و توجه به استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای بتوان بر آن‌ها فائق آمد».
صادق‌زاده بهره‌گیری از تجارب به‌دست آمده در حوزه‌ی مسائل اجتماعی را بسیار کارآمد دانست و گفت: «دست‌یافتنی‌ترین شیوه برای فائق آمدن بر مسائل استان کرمان ترکیب نگاه عالمانه و تخصصی با تجربیات به‌دست آمده در این حیطه است

کد خبر 28897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد