اجرا نشدن قانون معلولان مانع خدمت‌رسانی به آن‌ها است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولان مانع خدمت‌رسانی به این قشر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدغنی نظری در نشست با تعدادی از معلولان شهرستان خلخال با شنیدن مشکلات آن‌ها اظهار کرد: اجرایی نشدن قانون مربوط به حمایت از معلولان سد راه خدمت‌رسانی به این قشر شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معلولان جامعه با روند غلط ضمانت‌های بانکی در کشور با مشکل مواجه شده و درآمدی کافی و مناسب برای اداره زندگی خود را ندارند.

نظری از پیگیری جذب ۳ درصد معلولان خبر داد و گفت: سهام عدالت جامعه معلولان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پیگیری شده و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر  معلول مشمول این طرح هستند.

هزینه درمان معلولان از توانایی خانواده آن‌ها خارج است

ابراهیم مسروری، رئیس اداره بهزیستی خلخال نیز در این نشست اظهار کرد: عمده مشکل معلولان در خصوص اشتغال، مسکن و نبود زمین برای ساخت مسکن و عدم تحقق سهمیه جذب ۳ درصد معلولان در دستگاه‌های اداری است.

مسروری تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان معلولان را مشکل دندان‌پزشکی این قشر است که در خلخال مراکز درمانی طرف قرارداد برای استفاده این قشر وجود ندارد.

قانون حمایت از معلولان اجرایی نشده است

مهدی رسول‌پور، رئیس انجمن معلولان خلخال نیز در این نشست گفت: در سال‌های گذشته از خدمت به معلولان با عدم اجرای قانون مربوط به این قشر، شانه خالی شده است.

وی خواستار افزایش سهمیه جذب برای پذیرش معلولان و برخورداری از خدمات بهزیستی شد و بیان کرد: هزینه درمان سرسام‌آور برای معلولین و تامین آن برای خانواده معلولان خیلی دشوار بوده و لازم است در بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی از معلولان حمایت شود.

کد خبر 28895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد