۳.۵ درصد زنان بی سرپرست کشور در کرمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: حدود سه و نیم درصد زنان بی سرپرست و بدسرپرست کشور در کرمان زندگی می‌کنند


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت رفاه با استاندار کرمان با حضور زینی وند استاندارکرمان، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت رفاه برگزار شد.
در این نشست عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مجموعه سازمان بهزستی کشور بر پایه فعالیت در دو حوزه مهم و پایه‌ای پیشگیری و توانمندسازی مشتمل بر ۱۸۹ ماموریت فعالیت می‌کند.
او با اشاره به اینکه بیش از ۷۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی استان کرمان بهره مند می‌شوند، افزود: از این تعداد ۵۳ هزار نفر مستمری بگیر هستند و یک و هفت درصد از مجموع این افراد را در سطح کشور شامل می‌شوند و ۲۵ هزار نفرفقط خدمت بگیرهستند.
صادق زاده بیان داشت: در استان کرمان به همت خیرین و تشکل‌های مردمی بیش از ۶۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست وجود دارد که از این حیث متاسفانه بالاترین آمار را در کشور داریم به طوریکه ۱۶ درصد از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و فاقد سرپرست کشور در کرمان بسر می‌برند.
او تصریح کرد: حدود سه و نیم درصد زنان بی سرپرست و بد سرپرست کشور در کرمان زندگی می‌کنند.
صادق زاده با بیان اینکه ۶۹۰ مهد کودک در سطح استان کرمان وجود دارد که چهار درصد مهدهای کشور را تشکیل می‌دهد، بیان داشت: ۲۹ هزار کودک زیر شش سال استان از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند که این عدد نشانگر این است که تنها یک درصد از جمعیت کودکان زیر شش سال ما از آموزش‌های پیش از دبستان بهره می‌برند و بقیه کودکان بدون آموزش وارد مراحل بعدی تحصیل می‌شوندکه این موضوع بسیارنگران کننده است و به همین دلیل شاخص جی دی پی ما پایین است که این مسئله بسیار قابل تامل، بررسی و برنامه ریزی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اهمیت و جایگاه مسائل اجتماعی اظهار کرد: تفکر رایج غلط در جامعه ما، درجه دوم برشمردن مسائل اجتماعی است که همین اصل منشا بسیاری از مشکلات و آسیب‌های امروز به شمار می رود.
 او افزود: کنترل و مهار مشکلات اجتماعی قبل از آنکه نیازمند قانون و اعتبار باشد، نیازمند تفکر، توجه و اراده‌ای قوی است تا همگام با سایر برنامه‌های توسعه‌ای و توجه به استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای بتوان بر آن‌ها فائق آمد.
صادق زاده بهره گیری از تجارب بدست آمده در حوزه مسائل اجتماعی را بسیار کار آمد و موثر دانست و گفت: دست یافتنی‌ترین شیوه برای فائق آمدن بر مسائل استان کرمان، ترکیب نگاه عالمانه و تخصصی با تجربیات بدست آمده در این حیطه است.
استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این وزارتخانه، بر هدفمند کردن برنامه‌ها و آموزش‌های این ادارات تاکید کرد و گفت: اقشار آسیب پذیر و فرصت‌های شغلی استان باید با جدیت و تلاش مدیران پیگیری و آموزش‌ها و حرفه آموزی‌ها متناسب ظرفیت‌های شغلی استان تعریف شود

کد خبر 28894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد