مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مسئولیت پذیر نبودن افراد در بخش‌های مختلف اجتماع از جمله خانواده، سرمنشا بسیاری از مشکلات امروز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست بررسی چالش‌های ناشی از ترخیص بیماران مجهول الهویه استان کرمان با حضور مدیران کل و روسای ادارات بهزیستی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری و معاون فرهنگی دادگستری در محل سالن اجتماعات اداره کل دادگستری برگزارشد.


 به گزارش خبرنگاران جوان عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این نشست با اشاره به ریشه برخی از مشکلات اجتماعی در این برهه گفت: کمبود و حتی نبود آموزش در حوزه‌های مختلف اجتماعی خصوصا در مورد مسئله مهم و تاثیر گذار مسئولیت پذیری افراد در بخش‌های مختلف اجتماع از جمله خانواده، سرمنشا بسیاری از مشکلات امروز ماست.
او افزود: تنها راهِ حل و فصل مشکلات و مسائل و آسیب‌های اجتماعی ورود مسئولانه خانواده‌ها به این عرصه است، لذا بایستی محکم‌تر از قبل در امر آموزش مهارت‌های زندگی در سطوح مختلف برنامه ریزی و اقدام کنیم.
صادق زاده در ادامه با مطرح کردن لزوم تعیین تکلیف وضعیت بیماران مجهول الهویه، به لزوم رفع مشکل پذیرش آنان در مجموعه‌های درمانی و بیمارستان‌ها پرداخت و تصریح کرد: بسیاری از بیمارانی که به عنوان مجهول الهویه مطرح هستند دارای خانواده هستند و همین مسئولیت پذیر نبودن باعث شده تا نسبت به کسانی که به هر دلیل با مشکلات و مسائل اجتماعی مواجه شده بی توجه باشند.
او بیان داشت: ضروری است تا با هماهنگی مراجع ذیصلاح نسبت به احراز هویت این افراد اقدام و و پس از کسب بهبودی در صورتی که نامبردگان صاحب خانواده هستند، به خانواده باز پیوند شده و خدمات مشاوره‌ای و مددکاری به بیمار و خانواده تا فراهم شدن شرایط عادی و متعادل ارائه شود.
صادق زاده با بیان اینکه بهزیستی در صورت حمایت سایر دستگاه‌های ذیربط، آماده ارائه هرنوع خدمت تخصصی به این بیماران است، افزود: در صورتی که این بیماران دارای خانواده و سرپرست نباشند باید با تخصیص اعتبار لازم نسبت به فراهم آوردن شرایط پذیرش آنها در مراکز تحت نظارت بهزیستی و ارائه خدمات به آنان فراهم آید.

کد خبر 28893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد