۱۶ درصد کودکان بی‌سرپرست کشور در کرمان زندگی می‌کنند

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در این استان وجود دارد که در این زمینه بالاترین آمار را در کشور داریم به طوری‌ که ۱۶ درصد از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و فاقد سرپرست کشور در کرمان بسر می برند.


به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت رفاه با استاندار کرمان با بیان اینکه سازمان بهزستی کشور بر پایه فعالیت ۲ حوزه مهم و پایه ای پیشگیری و توانمندسازی مشتمل بر ۱۸۹ ماموریت فعالیت می کند افزود: بیش از ٧٨ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی این استان بهره مند می‌شوند که از این تعداد ۵٣ هزار نفر مستمری بگیر هستند.
وی اظهار داشت: همچنین حدود ٣.۵ درصد زنان بی سرپرست و بد سرپرست کشور در کرمان زندگی می‌کنند.
صادق زاده افزود: ضمن اینکه ۶۹۰ مهد کودک در سطح استان کرمان وجود دارد که ۴.۴ درصد مهدهای کشور را تشکیل می دهد و ۲۹ هزار کودک زیر ۶ سال این استان از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند که این عدد بیانگر این است تنها یک درصد از جمعیت کودکان زیر ۶ سال ما از آموزش‌های پیش از دبستان بهره می‌برند و بقیه کودکان بدون آموزش وارد مراحل بعدی تحصیل می‌شوند که این موضوع بسیارنگران کننده است.
وی افزود: لازمه غلبه بر مسائل پیچیده اجتماعی که اکنون در گیر آن هستیم همگام و همراه کردن توجه به مسائل اجتماعی با سایر برنامه های اقتصادی و توسعه ای است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: کنترل و مهار مشکلات اجتماعی قبل از آنکه نیازمند قانون و اعتبار باشد نیازمند تفکر و توجه و اراده ای قوی است تا همگام با سایر برنامه های توسعه ای و توجه به استفاده از ظرفیت‌های بومی ومنطقه ای بتوان بر آنها فائق آمد.
صادق زاده  بهره گیری از تجارب بدست آمده در حوزه مسائل اجتماعی را بسیار کار آمد وموثر دانست و گفت :  دست یافتنی ترین شیوه برای فائق آمدن بر مسائل استان کرمان ترکیب نگاه عالمانه و تخصصی با تجربیات بدست آمده در این زمینه است

کد خبر 28890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد