مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
عدم مسئولیت پذیری سرمنشاء همه مشکلات جامعه است

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: کمبود و حتی نبود آموزش در حوزه های مختلف اجتماعی خصوصا در مورد مسئله مهم و تاثیرگذار مسئولیت پذیری افراد در بخش های مختلف اجتماع از جمله خانواده، سرمنشا بسیاری از مشکلات امروز ماست.


به گزارش ایسنا "عباس صادق زاده" در نشست بررسی چالش های ناشی از ترخیص بیماران مجهول الهویه استان کرمان با اشاره به ریشه برخی از مشکلات اجتماعی در این برهه اظهار کرد: کمبود و حتی نبود آموزش در حوزه های مختلف اجتماعی خصوصا در مورد  مسئله مهم و تاثیرگذار مسئولیت پذیری افراد در بخش های مختلف اجتماع از جمله خانواده، سرمنشا بسیاری از مشکلات امروز ماست.
وی افزود: تنها راه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی ورود مسئولانه خانواده ها به این عرصه است لذا باید محکم تر از قبل در امر آموزش مهارت های زندگی در سطوح مختلف برنامه ریزی و اقدام کنیم.
صادق زاده با اشاره به لزوم تعیین تکلیف وضعیت بیماران مجهول الهویه، رفع مشکل پذیرش آنان در مجموعه های درمانی و بیمارستان ها تصریح کرد: بسیاری از بیمارانی که به عنوان مجهول الهویه مطرح هستند دارای خانواده دارند و همین عدم مسئولیت پذیری باعث شده تا نسبت به عزیز خود که به هر دلیل با مشکلات و مسائل اجتماعی مواجه شده بی توجه باشند.
مدیرکل بهزیستی بیان کرد: ضروری است با هماهنگی مراجع ذیصلاح نسبت به احراز هویت این افراد اقدام و پس از کسب بهبودی در صورتی که نامبردگان صاحب خانواده هستند این عزیزان به خانواده باز پیوند شده و خدمات مشاوره ای و مددکاری به بیمار و خانواده تا فراهم شدن شرایط عادی و متعادل ارائه شود.
وی با بیان اینکه بهزیستی در صورت حمایت سایر دستگاه های ذیربط آماده ارائه هرنوع خدمت تخصصی به این بیماران است، افزود: در صورتی که این بیماران دارای خانواده و سرپرست نباشند باید   با تخصیص اعتبار لازم نسبت به فراهم آوردن شرایط پذیرش آنها در مراکز تحت نظارت بهزیستی و ارائه خدمات به آنان فراهم شود.
به گزارش ایسنا، در این نشست مقرر شد جلسه ای به منظور تعیین تکلیف مرکز بیماران روانی هوتک و موضوع ترخیص بیمارانی که خانواده از پذیرش آنها امتناع می کند با حضور رییس کل دادگستری، بهزیستی و مسئولین مرکز تشکیل و این امر تعیین تکلیف شود.

کد خبر 28888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد