ملارد| شناسایی توانمندی افراد در مراکز نگهداری از اهداف مهم بهزیستی است

در راستای اجرای دستور العمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه، جلسه ای با حضور معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار و همچنین بازدیدی از مرکز نگهداری معتادین متجاهر اخوان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم در این رابطه ضمن تاکید بر اهمیت اشتغال معتادین بهبود یافته پس از بازگشت به اجتماع گفت: شناسایی ظرفیت و توانمندی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب امری بسیار جدی است  که با کمک مسئولین دادگستری استان تهران و همینطور کارآفرینان در مرکز نگهداری از معتادین متجاهر اخوان در حال انجام است.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای دستور العمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه که توسط ریاست قوه به منظور توجه نظام مند، پایدار و دانش بنیان به ظرفیت و توانمندی نهادهای مردمی برای مشارکت در زمینه سیاست گذاری قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از بزه دیدگان، رسیدگی و بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان و ...  که در سال گذشته به تصویب رسید این اداره نیز در تلاش است همگام با دادگستری در این جهت اقداماتی را انجام دهد.  

 خادم افزود: پس از اعلام آمادگی کارآفرینانی در همین زمینه بازدید از مرکز نگهداری از معتادین اخوان که یکهزار و ۷۲۰ نفر در این مرکز تحت درمان قرار دارند صورت گرفت که طی آن مقرر شد با برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در این مرکز و تحت آموزش قراردادن افراد در جهت استقلال و همچنین ایجاد اشتغال پس از گذراندن دوره درمان و بازگشت به جامعه اقدام نمائیم.  

خادم در پایان نیز اضافه کرد: این مرکز در راستای نگهداری از معتادین متجاهر استان تهران در سال ۹۲ احداث و در حال حاضر با پنج فاز و ظرفیت نگهداری بیش از یکهزار و هشتصد بیمار و ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری، آموزش های فردی، گروهی و... و. که منجر به توانمندی این بیماران پس از طی دوره درمان و ترخیص هست مشغول به فعالیت می باشد و در راستای اجرای همین دستور العمل در حال حاضر بیماران تحت آموزش کارگاههای چون ساخت ساز، آموزش طباخی، خیاطی و ... قراردارند.

کد خبر 28855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد