نیروی انسانی، بزرگترین سرمایه هر سازمان است/ مسئولیت‌پذیری، رهگشای خدمت‌رسانی به جامعه هدف است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست گزینشگران، با بیانِ اینکه سرمایه انسانی، بزرگترین سرمایه هر سازمان است، گفت: عنصر عشق، تعهد و مسئولیت‌پذیری، رهگشای خدمت‌رسانی به جامعه هدف است؛ لذا باید برای گزینش بهترین‌ها در عرصه خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی، اهتمام ویژه داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، نشست گزینشگران، همزمان با سالروز تشکیل گزینش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با حضورِ «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمد عباسی» دبیر هسته‌ مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور، «فرشاد خالدی رضوانی» سرپرست هسته مرکزی گزینش، «قاسم عبدالله‌زاده» رئیس دبیرخانه هیاتِ مرکزی گزینش، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تبریک سالروز تشکیل گزینش به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به آیات ۵۸ و ۵۹ سوره نساء «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا/ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» اشاره کرد و گفت: وقتی بین مردم داوری می‌کنید به عدالت داوری کنید. کاری که ما انجام می‌دهیم ناظر بر این است که امانت را به اهلش بسپاریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیانِ اینکه سرمایه انسانی، بزرگترین سرمایه هر سازمان است، عنوان کرد: عنصر عشق، تعهد و مسئولیت‌پذیری، رهگشای خدمت‌رسانی به جامعه هدف است؛ لذا باید برای گزینش بهترین‌ها در عرصه خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی، اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه «افراط‌ و تفریط در کار نباشد، نه آن‌چنان سهل‌انگاری که بافت دستگاه‌های مهم و حساس به کلی جهت‌گیری‌هایش را رها کند و نه آن‌چنان سخت‌گیری‌های نادرست و تفریط که به اندک بهانه‌ای افراد را پشت در بگذاریم» گفت: به نظر می‌رسد یک سیر میانه و اعتدال‌گرایانه در پیش باید گرفت و با دقت به وظایف خود در امر گزینش افراد عمل کرد. این در حالی است که اعضای گزینش، چشم و گوش سازمان بهزیستی کشور هستند و حضور آنها خیر کثیری است. امیدواریم مومن‌ترین و مخلص‌ترین در این مجموعه‌ها کمک کنند تا ما به مدیران ارشد در راستای رضایت مردم دست پیدا کنیم.

قبادی‌دانا در پایان با تاکید بر استفاده از بستر IT، تصریح کرد: اگر آموزش و شناخت به مسائلِ گزینش، نیاز به گسترش دارد با سازماندهی، این مهم دست‌یافتنی است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند؛ هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثرِ استفاده را کرد.

عباسی: رونمایی از سند تحولیِ گزینش در آینده‌ای نزدیک

«محمد عباسی» دبیر هسته‌ مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۱ مبنی بر تشکیل گزینش در دستگاه‌های اجرایی، گفت: ایشان از کلیدواژه‌هایی استفاده کردند که در گذر زمان با مرور آنها درصد شمولیت آن را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین رکن در گزینش، گزینشگران هستند، گفت: اعضای گزینش باید افرادی صالح، متعهّد، عاقل، صاحب اخلاق کریمه، فاضل، متوجه به مسائل روز باشند و در گزینش افراد صالح، بدون ملاحظه روابط، اقدام شود.

عباسی، ادامه داد: حداقل با خواندن سالی یکبار از فرمان امام خمینی(ره) چراغ راهی برای ادامه مسیر،  روشن خواهد شد؛ چنانکه در بخشی از بیانات ایشان آمده است اعضای گزینش‌گر، تنگ‌نظر، تندخو، مسامحه‌کار و سهل‌انگار نباشند. میزان، در گزینش حال فعلی افراد است مگر آنکه از گروهک‌ها و مفسدین باشند یا حال فعلی آنها مفسده‌جوئی و اخلال‌گری باشد. تجسس از احوال اشخاص در غیر مفسدین و گروه‌های خرابکار مطلقاً ممنوع است. امیدواریم بر این اساس ابتدا خودمان را و سپس دیگر افراد شاغل در سازمان بهزیستی کشور را محک و گزینش کنیم.

دبیر هسته‌ مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور از رونمایی از سند تحولیِ گزینش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ساختار قدیمی، اشکالاتی در سطح اجرا ایجاد کرده بود که امیدواریم این تغییرِ رویکرد، کمک حالِ گزینش باشد.

خالدی رضوانی: سال گذشته ۸ هزار و ۹۹۰ پرونده پایِش و ساماندهی شد

در ادامه «فرشاد خالدی رضوانی» سرپرست هسته مرکزی گزینش با بیانِ اینکه از سال گذشته پرونده‌ها سیستماتیک شده است، گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۹۹۰ پرونده ، پایِش و ساماندهی شد، ادامه داد: همچنین طی نه ماهه اول در هسته مرکزی گزینش، ۴ هزار و ۸۶۶ پرونده نیروهای طرحی، امریه و مهدهای کودک،  تشکیل و ۵۷۴ پرونده بررسی مجدد شد.

سرپرست هسته مرکزی گزینش با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور از سازمان‌های پیشرو در زمینه پایش و ساماندهی پرونده‌های شاغلین بوده است، گفت: در فرآیند پایِشِ پرونده‌ها ۵ هزار و ۹۹ نفر از پرسنل شیعه و ۳۴۱ اقلیت‌های مذهبی هستند.

رضوانی در پایان ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی نیروهای هسته مرکزی گزینش سازمان و مسئولین گزینش بهزیستی استان‌های کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «به مدیران توصیه می‌کنم که به‌ گزینش به چشم رقیب و مانع نگاه نکنند به چشم بازو، وسیله کار، چشم بیننده و گوش شنونده در پیدا کردن آدم‌های کارآمد نگاه کنند»، اظهارِ امیدواری کرد که در آینده با برنامه‌ریزی و کسب مجوز هیأت عالی گزینش کشور، الکترونیکی شدن پرونده‌های گزینشی سازمان بهزیستی را شاهد باشیم.

عبدالله‌زاده: الکترونیکی شدن پرونده‌ها باعثِ افزایش سرعت در پاسخگویی می‌شود

«قاسم عبدالله‌زاده» رئیس دبیرخانه هیاتِ مرکزی گزینش در ادامه این مراسم از الکترونیکی شدن پرونده‌ها در بستر IT در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:این امر،  باعث افزایش سرعت در پاسخگویی می‌شود و براساس فرمایش مقام معظم رهبری،  افراط‌ و تفریط در کار نباشد، نه آن‌چنان سهل‌انگاری که بافت دستگاه‌های مهم و حساس به کلی جهت‌گیری‌هایش را رها کند و نه آن‌چنان سخت‌گیری‌های نادرست و تفریط که به اندک بهانه‌ای افراد را پشت در بگذاریم.

یادآوری می‌شود، در ادامه، گزینشگران استانی به بیان مسائل و نظرات خود از طریق ویدیو کنفرانس پرداختند.

کد خبر 28837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =