در رسانه| وام خوداشتغالی بهبودیافتگان اعتیاد در ایلام ۱۳ برابر افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: تعداد تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان از اعتیاد این استان در دولت تدبیر و امید ۱۳ برابر افزایش یافته است.

زهرا همتی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت قبل تعداد بهبود یافتگانی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند ۵۰ نفر بود در حالیکه این رقم در دولت تدبیر و امید به ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز ترک اعتیاد این استان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در دولت تدبیر و امید افزایش بیش از ۲ برابری داشته است، ادامه داد: تعداد مراکز ترک اعتیاد استان در دولت نهم و دهم هشت مرکز بود که به ۱۷ مرکز افزایش یافته است.

وی ایجاد نخستین مرکز کاهش آسیب در استان را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: همچنین تعداد مراکز و دفاتر مشاوره و سلامت روان در دولت قبل و اکنون به ترتیب ۱۱ و ۳۶ مرکز بوده است.

همتی افزایش دستگاه های غربالگری شنوایی سنجی از هشت دستگاه به ۱۴ دستگاه، توسعه پایگاه های بینایی سنجی از یک مرکز به پنج مرکزبا هدف کاهش معلولیت بینایی و راه اندازی سه مرکز مشاوره ژنتیک خصوصی برای اولین بار را از دیگر خدمات این اداره کل عنوان‌ کرد.

وی با ذکر اینکه توسعه پایگاه های سلامت روان از چهار مرکز به ۹ مرکز نیز از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید است، افزود: افزایش جمعیت های همیار سلامت روان از چهار مرکز به ۱۲ مرکز و توسعه موسسات مردم نهاد از ۱۱مرکز به ۴۷مرکز نیز در این مدت صورت گرفته است.

۳۳ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 28814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد