فرماندار شهرستان بیله سوار خبر داد:
‌ بهزیستی از سازمانهای پیشرو در ارائه خدمات اجتماعی به ویژه در حوزه بانوان

 فرماندار شهرستان بیله سوار با توجه به رصد عملکرد ادارات شهرستان اعلام کرد؛ بهزیستی از جمله سازمان هایی است که در زمینه اجتماعی به ویژه در حیطه بانوان فعالیت های مفید و موثری را انجام می دهد.

 فرماندار شهرستان بیله سوار با توجه به رصد عملکرد ادارات شهرستان اعلام کرد؛ بهزیستی از جمله سازمان هایی است که در زمینه اجتماعی به ویژه در حیطه بانوان فعالیت های مفید و موثری را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این سازمان با اقشار مختلف جامعه از جمله زنان خودسرپرست،

 بی سرپرست، و بد سرپرست سر و کار دارد  اقدامات موثری را برای این گروه از جامعه انجام می‌دهد.

حسن قبادی در ادامه سخنان خود افزود: ارائه خدمات مددکاری و ورود به دنیای شخصی مددجویان، برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت معشیتی و ارائه راهکار های حمایتی و تلاش بر بهبود وضعیت موجود جامعه هدف از عمده ترین فعالیت های این سازمان بوده و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت های مطلوبی در حال انجام است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: از عمده ترین فعالیتهای این سازمان اقدامات تخصصی جهت توانمند سازی و فراهم نمودن زمینه اشتغال به صورت پایدار و یا پاره وقت برای جامعه هدف بوده و بهزیستی شهرستان بیله سوار در این زمینه از ادارات پیشرو در ادارات بهزیستی تابعه استان است.

قبادی تشریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، از بین مددجویان متقاضی اشتغال این اداره تعداد ۲۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۸ میلیارد ریال دریافت نموده و عمده ترین شغل ایجاد شده دامداری، قالیبافی، آرایشگری و خیاطی بوده که تلاش در افزایش آماری در دستور کار این اداره قرار دارد.

� فرماندار شهرستان بیله سوار افزود از جمله مهمترین برنامه های این اداره اجرای طرح تامین مالی خرد در مناطق روستایی هست که با همکاری موسسه تاک و بانک کشاورزی  فعالیت مطلوب و موثری انجام گرفته است طوری که در روستاهای قره قاسملو، گوگ تپه، دمیرچی لو، فولادلو، چالماکندی، انجیرلو، اودلو، گون پاپاق، مرادلو، زرگر، قیز قلعه سی، خانباباکندی و روحکندی گروه‌های  با ظرفیت میانگین ۱۵ نفر تشکیل شده و حدود ۹۰۰ نفر از زنان روستاهای مذکور عضو گروهها هستند که  از بین آنان تعداد ۱۰۹ نفر موفق به اخذ تسهیلات اشتغال پاره‌وقت شده که این رقم  در آمار اشتغال شهرستان لحاظ نشده و جمعاً مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات جهت مشاغل خرد روستایی پرداخت و بیشتر در زمینه خیاطی، کشاورزی، و آرایشگری  پرداخت شده که جا دارد از زحمات بانک کشاورزی شهرستان بیله سوار در این خصوص تقدیر کنم.

فرماندار شهرستان بیله سوار در پایان سخنان خود گفت تلاش برای بهبود وضعیت اقشار ضعیف از وظایف نهادهای مختلف بوده و ادارات باید در انجام وظایف مرتبط با توانمندسازی، اشتغال و بویژه تسهیل سازی شرایط در برخورد با سرمایه گذاران اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 28807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد