کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد گل اجرا شد

زنجان | مدیر بهزیستی شهرستان زنجان ازاجرای طرح کارزار رسانه ای برای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل دراین شهرستان خبر داد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سید رزاق منافی گفت : این طرح ملی با هدف پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر و آگاه سازی خانواده از عوارض اعتیاد بویژه ماده مخدر گل از 6الی 25 دی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان  اجرا می‌شود.
وی ادامه داد : با توجه به شیوع مصرف ماده مخدر گل در بین نوجوانان و جوانان ضروری است که در این باره آگاهسازی صورت گیرد و در اجرای این طرح پیام‌ها و مطالب عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر بویژه گل در رسانه‌ها منتشر تا عموم مردم بویژه خانواده‌ها از این مطالب آگاه شوند.

منافی افزود : با توجه به تفکر غلط اعتیاد آور نبودن گل ، خانواده ها باید نسبت به رفتارهای نوجوانان حساس باشند و در صورت مشاهده رفتارهای غیر عادی شامل پرخاشگری ، تنبلی ، افسردگی ، خشکیدگی دهان ، قرمزی شدید چشم که از علائم مصرف می باشد ، با جدیت این علائم را مورد بررسی قرار دهند .

وی با بیان اینکه ماده مخدر گل جزو مواد توهم زایی است که روش استعمال آن بسیار سهل بوده و همین موضوع باعث گرایش بیش از پیش جوانان به آن شده است ، تاکید کرد : ازآثار طولانی مدت مصرف گل میتوان به کاهش حافظه کوتاه مدت ، افت تحصیلی ، تغییر در عادات خوردن و خوابیدن و کاهش بازداری اجتماعی در رفتار اشاره نمود .

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان در خصوص اقدامات این اداره برای آگاهسازی جامعه نسبت به اثرات منفی مصرف مواد مخدر بیان کرد : در اجرای کارزار رسانه ای که با هدف آگاهسازی و در راستای پیشگیری از مواد مخدر به ویژه ماده گل میباشد ،  حساس سازی جامعه با نصب بنر و در کنار آن طراحی و چاپ شعار آگاهسازی در زمینه مصرف ماده مخدر گل بر روی کیسه های خرید ، لیوان ، پوستر و نیز طراحی و ساخت موشن گرافی آموزشی با محتوای آشنایی با خطرات ماده گل می تواند قدمی کاربردی و موثر در راستای پیشگیری از مواد مخدر باشد .

گفتنی است شماره تلفن 09628 خط ملی اعتیاد از ساعت 8 صبح الی 8 شب آماده پاسخگوئی به سوالات همشهریان در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد می باشد .

کد خبر 28802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد