مناسب سازی معابر نیازمند عزم جدی مسئولان است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۴۳هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که معلولان جسمی حرکتی بخش عمده ای از این آمار را تشکیل می دهند که مناسب سازی معابر می‌تواند درهای جامعه را بر روی آنها بگشاید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در جامعه برای افراد معلول مشکلات و مسائل بسیاری وجود دارد که موجب می‌شود وی نتواند آنچنان که باید توانمندی خود را به نمایش بگذارد چراکه یک فرد معلول حق دارد همانند افراد عادی به تمامی امکانات رفاهی جامعه دسترسی داشته باشد و انجام مناسب سازی معابر شهری برای این افراد یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند که معلولان جسمی حرکتی بخش عمده ای از این آمار را تشکیل می دهند که مناسب سازی معابر می،تواند درهای جامعه را بر روی آنها بگشاید.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه راه اندازی سامانه پیامکی معبر را گامی مهم در این زمینه برشمرد و افزود: سامانه پیامکی معبر به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ به منظور طرح مشکلات و پیگیری مطالبات افراد دارای معلولیت در حوزه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی راه اندازی شده است و دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان آمادگی دریافت و پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی هم استانی‌ها از طریق دستگاههای اجرایی ذی‌ربط را دارد.

دکتر محمدی تصریح کرد: مناسب سازی معابر تنها با مشارکت شهرداری ها امکان پذیر نیست و به عزم و تعامل تمام ادارات و همراهی مردم نیازمند است چرا که نه تنها در معابر شاهد بحث مناسب سازی نیستیم بلکه بسیاری از ساختمان های اداری مناسب سازی نشده و حتی آسانسور و رمپ نیز وجود ندارد.

وی وجود مطب در ساختمان های مسکونی و بافت های قدیمی را معضلی بزرگ در امر مناسب سازی عنوان کرد.

کد خبر 28800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد