تشکیل شورای اداری بهزیستی استان آذربایجان غربی در شهرستان میاندوآب با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور

دکتر قبادی دانا بعد از ظهر امروز و در پایان سفر یکروزه خود به استان آذربایجان غربی، در جلسه شورای اداری اداره کل بهزیستی استان آذربایجان غربی درشهرستان میاندوآب،حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان آذربایجان غربی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سفر خود به این استان با حضور در جلسه شورای اداری در شهرستان میاندوآب و با بیانِ اینکه ۷۳۰۰ خانوارِ شهرستان، تحت پوششِ بهزیستی هستند، افزود: ۳۴۰۰ نفر دارای معلولیت، ۳۱۸۵ نفر مستمری بگیر، ۵۰ نفر دارای ضایعه نخاعیِ برخوردار از حق پرستار و ۱۱۰۰ نفر پشت نوبت برای دریافت خدمات بهزیستی هستند.
وی با اشاره به لزوم ارتقای اورژانسِ اجتماعی، در میاندوآب تصریح کرد: براساس بازدید میدانی و اطلاعات جمع آوری شده نیاز است در حوزه آسیب های اجتماعی شهرستان، جهشی رخ دهد که در این راستا اورژانس اجتماعی میاندواب به سطح یک ارتقا می یابد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به نیاز افزایش ظرفیت مرکز نگهداری معلولین ذهنیِ بالای ۱۴ سالِ شهرستان افزود: با تکمیل طبقه فوقانی این مرکزِ نگهداری، ظرفیت یارانه مرکز فوق نیز افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به درخواست احداث سرای سالمندان در میاندواب گفت: اگرچه هدف بهزیستی، خانواده ‌محوری است اما برحسب نیازسنجیِ انجام شده، سرای سالمندانی نیز در این شهرستان احداث می شود.
قبادی دانا با تاکید براینکه اعتیاد در راس آسیبهای اجتماعی قراردارد که توجه بیشتر به این مقوله هم در حوزه پیشگیری و درمان را می طلبد، یادآور شد: طبق بازدید میدانی از کمپ ترک اعتیادِ شهرستان، این مرکز، امکان و ظرفیت ارتقا به مرکز جامع درمان بازتوانی اعتیاد را دارد که مجوز ایجاد این مرکز در شهرستان، صادر شد.
وی ادامه داد: فرد معتاد بعد از حضور ۴ ماه در این مرکز و مراجعه‌ی سرپایی ۸ ساعته در باشگاه بهبودیافتگان عضو شده و توسط تیم درمانی متشکل از پزشک، مشاور و مددکار از خدمات مختلف بهره‌مند شده همچنین زمینه ایجاد اشتغال و حرفه اموزی نیز برای وی و حمایت از خانواده او نیز مهیا می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث تامین جهیزیه مددجویان بهزیستی نیز گفت: با همکاری بین بخشی،  زمینه  تامین جهیزیه مددجویان تسریع یابد که پیش از این نیز با همکاری بخش محرومیت زداییِ سپاه توانستیم پشت نوبتیهای جهیزیه را به صفر برسانیم.
وی در حوزه اشتغال نیز با بیانِ اینکه حق بیمه سهم کارفرمایی که مددجوی بهزیستی را بکارگیری کرده بدون سقف برای سال جاری انجام  شده است، اظهار کرد:  حق بیمه  هر کارفرما تا پایان شهریورِ امسال پرداخت شده، و به زودی معوقات مانده نیز پرداخت می شود.
قبادی دانا با اشاره به اینکه در کشور، ۵۰ هزار زنِ سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند، تصریح کرد: ۱۵۰ هزار نفر از زنان سرپرست روستایی و عشایر نیز اخیرا تحت پوشش بیمه قرار  گرفته اند.
وی به قانون ۳ درصد سهمیه استخدامی افراد دارای معلولیت در دستگاهها اشاره کرد و افزود: از زمان ابلاغ، این قانون به طور کامل اجرا شده است و به طور کامل، اجرای این قانون رصد می شود.
رئیس سازمان  با بیانِ اینکه راه اندازی بازارچه افراد دارای معلولیت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف مذکور محسوب می شود، گفت: با ایجاد کارگاههای تولیدی _ حمایتی می توان از تسهیلات و همچنین یارانه کار استفاده کرد.
قبادی دانا در خصوص مسکن خانواده های دارای دو عضو دارای معلولیت و بیشتر نیز یادآور شد: خانواده های دارای دو عضو دارای معلولیت و بیشتر مورد شناسایی قرار گیرد در صورت نیاز هر چه سریعتر مشکلِ مسکن این افراد حل شود.
وی با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی در کشور خاطر نشان کرد: ۷ مرکز مثبت زندگی در میاندوآب در حال راه اندازی است که طی روزهای آینده، مراحل پایانی احداث، محقق شده و به جامعه هدف، ۲۲ خدمت مختلف را ارائه خواهد داد.

کد خبر 28798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد