دیدار و گفتگوی رییس سازمان بهزیستی کشور با مددجویانِ تحت پوشش بهزیستی در شهرستان میاندوآب

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه برنامه های سفر به استان آذربایجان غربی به منظور بررسی و رسیدگی به مسائل ومشکلات مددجویان وجامعه هدف بهزیستی با حضور در منزل مددجوی ضایعه نخاعی در شهرستان میاندوآب و همچنین بازدید از «کمپ ترک اعتیادِ رهستانِ نجات» با مددجویانِ تحت پوششِ سازمان، دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر وحید قبادی دانا در این دیدار ضمن بررسی وضعیت معیشت و زندگی این مددجوی ضایعه نخاعی دستور تامین تسهیلات مسکن ، کمکْ هزینه پرستاری، کمکْ هزینه درمانی موردی و تامین وام خود اشتغالی برای همسر این مددجو را صادر کرد.


وی اظهار کرد: در صورتی که مددجوی مذکور در شهر، ساکن شود از محل اجاره ودیعه مسکن و مناسب سازیِ تسهیلات مسکن فراهم شود و در صورتی که در روستای زیر ۲۰ هزار خانوار ساکن شود از محل حساب ۱۰۰ امام، بنیاد مسکن و وام بلاعوض بهزیستی ،تسهیلات لازم برای رفع مشکل مسکن این مددجو تعلق گیرد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین افزود: ماهانه ۶۱۰ هزار تومان به عنوان کمکْ هزینه پرستاری خانوارْ محور و ۱۰ میلیون تومان کمکْ هزینه درمان موردی بعد از ارسال درخواست به مرکز به این مددجو تعلق می گیرد.


قبادی دانا تصریح کرد: همچنین مقدمات پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانیِ خود اشتغالی نیز به همسر مددجوی مذکور فراهم شود.

« کمپ ترک اعتیادِ رهستانِ نجات» می تواند به مرکز جامع درمان اعتیاد شهرستان میاندوآب تبدیل شود

دکتر وحید قبادی دانا در جریان بازدید از کمپ مذکور و  بررسی وضعیت محوطه کمپ تصریح کرد: پیگیریهای لازم جهت دریافت کمک مالی از سوی مرکز با هدف توسعه فضای کمپ و  ایجاد کارگاه به سرعت، انجام شود تا سال آینده در این مکان شاهد راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیادِ شهرستان باشیم.


دکتر قبادی دانا گفت: این مرکز باید علاوه بر کمک به اعتیاد افراد، با داشتن سیستم مددکاری قوی به خانواده های بهبودْ یافتگان نیز خدمات ارائه کند.


وی اظهار کرد: با توجه به محوطه و وجود نهالستانها و اراضی کشاورزی محل این کمپ می توان از این ظرفیت برای اشتغال معتادینِ تحت درمان سرپایی و بهبودْ یافتگان استفاده کرد.

کد خبر 28781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد